ישמחו הלבבות ויגילו הנפשות נפשות ישראל החוסים בצל כנפיו של הקב"ה אשר קרבת אלקים יחפצון. דורשי ה' רודפי צדק דרשו מעל ספר ה' ותמצאו חפץ ה' בידכם יצליח. דרושים יקרים ונחמדים מהני תרי רבנן אשר על פי ספרי אמת הקדושים הם מיוסדים מאמרים אשר מפז ומפנינים יקרים. מה שיצא מפורש בקודש מדי שבת בשבתו ומדי רגל ברגל מפה קודש אדומו"ר הרב הגדול והקדוש אור ישראל כו' כקש"ת מו"ר ר' אהרן זצוקללה"ה זי"ע ועכ"י אמן. כפי גודל קדושתו האיר עינינו בתורתו ובתפילתו הזכה והמאירה רשום בכתב יושר דברי אמת אחד מני אלף מדבריו הקדושים ללבב וללהב לבבות ישראל לאהבת השי"ת ולדבקה בו. ולקבל חיות הקודש מדברי ציר נאמן לשולחו שלוחא דרחמנא אדומו"ר זצוקללה"ה בן לאותו סבא קדישא בוצינא דנהורא הרב המפורסם בקדושה ובטהרה כו' מו"ר ר' אשר זצוקללה"ה זיע"א בנו של הרב הצדיק האלקי מלאך אלקים קדוש ונורא אשר זכה וזיכה את הרבים כו' מו"ר ר' אהרן זצוקללה"ה זכותם יעמוד לנו בזה ובבא. ועשינו סניף למחברת הקודש כ"ק מאדומו"ר וכו' מרבינו אשר זצוקללה"ה אביו של אדומו"ר זצוקללה"ה. וכמה מאמרים המה בכתובים בכתב ידו הקדושה. גם כמה מכתבים קדושים וסדה"י של רבותינו הקדושים זצוקללה"ה שמסרו מידם הקדושה לקהל עדת ישורן שהסתופפו בצלם צלא דמהמנותא. והכתבים הקדושים של אדומו"ר זצוקללה"ה וכ"ק של אביו אדומו"ר זצוקלל"ה יחד היו אגודים וספונים ומוגהים בכתב ידו הקדושה של אדומו"ר ז"ל כמה הגהות וכמה ענינים. ומדי דברו בכ"ק האלו קרא שמם בפיו הקדוש בית אהרן כאשר יצא הדבר מפי זקנו הקדוש האלקי כו' מוהר"א מקארלין לבנו אדומו"ר כו' רבינו אשר זצוקללה"ה כאשר היה כבר עשר שנין שמע אביו זצ"ל מנגן הזמר יה אכסוף כו' בשבת קודש ושאל אותו היכן דתוב הזמר הזה והשיב בבית אהרן. ועטרת זקנים בני בנים ותפארת בנים אבותם. והתורה מחזרת על אכסניא שלה מעתה ועד עולם:
ויען כי לקינו בכפלים אל הלקח ארון האלקים אדומו"ר זצוקללה"ה. ולדאבון נפשינו גם בנו הרב הקרוש רוח אפינו אשר אמרנו בצלו נחיה כק"ש אדומו"ר ר' אשר זצוקללה"ה עלה בסערה השמימה. אי לזאת אמרנו תהי זאת נחמתינו בראותינו חרות על הלוח דבריהם הקדושים שיצאו מלב ויכנסו ללב. וראה ראינו לספח עוד ענינים טובים אשר מצאנו רשומים ביד אנ"ש אדומו"ר אשר רשמו לעצמם למזכרת דבריו הקדושים ששמעו מפיו הקדוש בעדן ועדנים שהיו בביתו נאוה קודש. ואף שנמצא כמה ענינים קרובים להדרושים האמורים בכ"ק שהיו ביד אדומו"ר זצוקללה"ה. עכ"ז מפני חיבת הקודש העתקנו כ"א במקומו ומשנה לא זזה ממקומה. וזכות הצדיקים הקדושים יעמוד לנו להבין אמרי בינה ללמוד וללמד לשמור ולעשות. ונזכה לעלות לציון ברננה במהרה בימינו אמן:
נאם המגיה
הנה בתם לבבי ונקיון כפי עשיתי מלאכתי. ובכל כחי עבדתי. להוציא מתחת ידי את הספר הק' הזה ברור ונקי מכל שמץ טעות. למען ירוץ קורא בו ולא יכשל אף מכשול קל בהיותו נכסף להבין ולהשכיל את כל הכתוב לחיים בתוכו. אכן מלבד אשר בן אדם לא ימלט משגיאה. הנה עוד יש ויש ענינים אשר מאתם נסבה לנפול טעיות בכל ספר הנדפס. יש אשר נעלם מאזני השומע מלה או לפעמים גם ענין. מה גם אות אחת. בעת יקרא לפניו המגיה מתוך עלה הנתון לו למבחן. ויש אשר לא יתקנו אח"כ הפועלים את כל הרשום בכתב אמת בצדי המבחן. כי לכולם יחד אך עיני בשר למו. ועוד שאר סבות. אכן העולה על כולנה היא מכונת הדפוס אשר בעת תתגלגל תשבר לפעמים אותיות ותעשה להן תמונה אחרת. כמו מן ס תעשה כ. מן נ אות ג. וכדומה. ויש אשר תמשוך אותיות או תיבות ותשליכן החוצה בעת ההדפסה. ומעוות זה מי יוכל לתקן. והנה אף אם אחשוב כי בכל זאת ספר הקדוש הזה כלול הוא בהדרו. ולא כביר הן הטעיות אשר יסבבו בלבול הקריאה והבנת הענין. עכ"ז לאשר גם בהכ"י הנשלח אלי יש קצת מקומות אשר נכון לתקן בם. כי הכ"י העיקרי נשאר שמה אצל הרבנים המופלגים אנשי בית הרה"ק זצוקללה"ה. לכן גזרו אומר ליסד לוח תקון הטעיות על הכל יחד. והיה עם לבבי להציגו פה למען יהיה קדם לעין. אבל לאשר לא יכולתי להשיג את הלוח הזה עד אשר נגמר כל הספר הק' הזה גם עם השער הנדפס אחרונה. (כי על כן תקנתי בקצת מקומות כפי הנחוץ. יען לא ידעתי אם ייוסד לוח הטעות מאת הרבנים ההם) אמרתי אשימה לו מקום בסוף הספר. ודי לקורא בהודעה זו לבקש דבר ה' במקומות האחדים אשר יתדמה לו איזו טעות. לשים עינו בלוח הטעות. וזכות הרה"ק המחבר זצוקללה"ה יגן עלי ועל זרעי להתהלך לפני ה' ולהיות תמים עמו ולעבדו בלבב שלם ברב טוב ונעימות נצח אמן:
בראדי יום חמשי לסדר כמעשה לבנת הספיר לפ"ק
מ"ל"ה