ויאמר אלהים יהי אור. נזכר כאן חמשה פעמים אור, היינו משעה שהאדם מתחיל לכנוס בעסק דברי התורה עד שיבא אל השלימות נמצא חמש מדרגות. אחד, שמכיר האדם כי השי"ת הוא המנהיג והמשגיחפאכמבואר במי השלוח ח"ב ישעיה (מא) ד"ה העניים: העניים והאביונים מבקשים מים ואין. אמר הרב הקדוש היהודי מפרשיסחא זללה"ה שמבקשים דברי תורה עם הכרת הנותן, והוא שיבינו שמצדם אין להם שום כח לומר כחי ועוצם ידי, רק מכירים שהכל הוא מהשי"ת על זה נאמר אני ה' אענם אלהי ישראל לא אעזבם.. שנית, הוא מה שפונה עצמו להשי"תפבכמו שהתבאר במי השלוח ח"ב פרשת יתרו ד"ה וישמע יתרו [ד]: שאם ירצה האדם לקבל ד"ת צריך למסור עצמו להשי"ת בכח גדול ולהתהפך מהיפוך אל היפוך.. השלישית, הוא מה שהשי"ת מאיר לאדם כי לא יגיע לו שום תועלת מעבודת האדם כדכתיב (איוב ל״ה:ז׳) אם צדקת מה תתן לו, והתועלת הוא להאדם לבדו. הרביעית, הוא מה שהד"ת המה דבוקים עם האדם, עד שהם נובעים מלבו כמעין הנובע ולא יפרדו ממנו נצח. החמישית, הוא האור מכח ההשפעה לאחרים מהד"ת שקנה, וזה הוא השלימות הגמור והאמיתי: