1
ממחרת השבת פרשנו במ"א כי הארת ימי הפסח שלא בהדרגה וצריכין שמימי הספיר' יבררו בנ"י להיות במדריג' ע"כ יו"ט ראשון שיש יו"ט שני ג"כ כמ"ש במ"א:
2
אמור אל הכהנים בני אהרן ואמרת כו' ויש לפרש כי אין יכול לדבר אל אנשים הקטנים ממדרגתו הרבה עד שמקודם יקשור אותם במקום חיותם ושורשם ואל שורשם יוכל לדבר גם להם עי"ז לזאת אמור אל הכהנים בני אהרן שידבקם באביהם אהרן ופי' אמירה מלשון דביקות וחיבור כמו האמירך ואח"כ ואמרת אליהם לנפש לא יטמא בעמיו לאשר הם מיוחדים להקדושה ויו"ט שק' שצריכים לשמור ג"כ מטומאת מת הפשוט הוא להיות דבוק בשורש החיים ואם לא נק' טמא מת שנפסק מהחיות: