בא' בניסן ר"ה למלכים פי' לקבלת עול מ"ש שהוא בניסן ר"ה גאולת מצרים ופי' למלכי אומות להכניע כל הסט"א לברר מ"ש ומקיש מלכות שמים כו' כי מלכות שלמה הי' כן סיהרא באשלמותא כו' כנודע. ולזאת כפי שמקבל אדם על עצמו בחודש הזה כן בכל השנה וזה כל ענין התחדשות כי היודע שהכל רק מהשי"ת המחדש בכל יום תמיד מ"ב פי' תמיד בכל רגע ורגע ובהסתלקות השפע מהקב"ה השופע בכל העולם הכל כלא הי' ונמצא מצד ידיעה זו יש התחדשות תמיד לאפוקי האומרים שהעולם קדמון תיפח רוחם. א"כ הכל הרגל וטבע וזה היפוך ההתחדשות. אבל בנ"י שיודעין ניתן חיות אל הטבע והטבע נמשכת למעלה מן הטבע וא"כ יש תמיד התחדשות וז"ש ר' יצחק כי התורה צריכה להתחיל בהחודש הזה לכם שהוא מצוה ראשונ'. ותמה הרמב"ן ז"ל כי באמונה תלה הכל אמנם לדברנו אדרבה התחדשות הזה זהו סוד עיקר האמונה כנ"ל לידע כי הקב"ה מחדש בכל יום מ"ב והבן זה.
ובפ' בא כתבנו בעזה"י מענין פ' החודש עוד ע"ש. ועוד החודש הזה לכם כי קידוש החודש היא בה יותר נקודה כנודע בסוד וארשתיך לי כו' זהו סוד החודש הזה כי אין בחי' החודש נפרד מבחי' זה ונק' על שמו. וזה ניתן לישראל חיבור חודש לזה כנ"ל. החודש הזה לכם כו' והוא בסוד קה"ת שניתן לישראל ראש חדשים. כי ע"י חיבור הזה נתהוה כל התחדשות וזה ראש לכלם. וכמ"ש אין כל חדש תחת השמש ובהשפעת האור ללבנה הוא נקודה כנ"ל. וזהו ראש חדשים ראשון הוא לכם כו' יש לפרש כך ראשון כמו ראשית שהוא חכמ' אבא דכולהו וניתן ג"כ לצורך חדשי השנה כי לענין חודש לשנה יש כח להמשיך מראשית הכל וזה סוד ראשון הוא לכם לחדשי השנה: