פרשת בהעלותך
בפסוק עשה לך שתי חצוצרות כסף מקשה תעשה אותם והי' לך למקרא העדה ולמסע את המחנות. י"ל הפירוש בעזה"י דהנה איתא ואהבת את ד' אלקיך בכל לבבך בשני יצרך ביצ"ט וביצה"ר, ואיתא וייצר שני יצירות יצ"ט ויצה"ר, וצריך כל איש ואיש הישראלי ליראות שיהי' מהשני יצירות בחי' פרצוף אחד, ובוודאי מקודם צריך כל האיש הישראלי ליראות שיקבל עליו עומ"ש בחי' יראה שלא יהי' היצה''ר המונע מעבדות הבוב"ה, ואך שע"י בחי' יראה עי"ז אינו נתעורר שיהי' בבחי' פרצוף אחד, עד שגם היצה"ר ישתוקק לעשות רצון הבוב"ה, ואך ע"י שהאדם בא לגודל אהבה ותשוקה אליו ית"ש עי"ז נתעורר שגם היצה"ר יכסוף וישתוקק לעשות רצון הבוב"ה, ויהי' מהשני יצירות בחי' פרצוף אחד, וזהו עשה לך שתי חצוצרות כסף מקשה, חצוצרות הוא חצי צורות, וכסף הו' לשון תשוקה כמו נכסוף נכספתי, ומקשה הוא לשון היקש היינו שתראה לעשות ממה שלך שתי חצי צורות היינו היצ"ט והיצה"ר ויהי' כסף, מקשה ר"ל ששניהם יהי' בשוה בגודל הכסיפה והתשוקה לבורא עולם ב"ה, והיה לך למקרא העדה היינו שתהי' במדרגה זו שיהיה בכתך להרים עדת ישראל ולמקרא הוא לשון יוקר כנ"ל, ולמסע את המחנות למסע הו' לשון משא שסמך וע' נתחלפו באותיות אחה"ע בומף זסשרץ היינו שתנשא ותרומם [המוני] בני ישראל, יהי' רצון שנזכה לדבק בו ית"ש והוא ית"ש ינשא וירומם הבני ישראל ויכירו וידעו הכל שאוריתא וקוב"ה וישראל אינון חד ויסור מהב"י כל הצער והיסורים ויהא אך טוב לישראל.