עלה נעלה וירשנו אותה כי יכול נוכל לה, ונבין נא הא המרגלים דברים של טעם ושכל אמרו, אפס כי עז העם וכו׳ והערים בצורות וכו׳ ולמה לא התוכח כלב עמהם לסתור את שכלם ודברי טעמיהם, רק סתם עלה נעלה וכו'.
אבל כך צריכה להיות אמונת איש הישראלי, לא בלבד בשעה שרואה מבוא ודרך לישועתו גם ע״פ שכלו ודרך הטבע יאמין בד׳ שיושיעהו ויתחזק, רק גם בשעה שאינו רואה ח״ו שום מבוא ע״פ שכל ודרך הטבע לישועתו יאמין בד׳ שיושיעהו ויתחזק באמונתו ובטחונו, ואדרבה בשעה זו טוב שלא יתעקש למצא איזה שכל ומבוא על דרך הטבע, כי כיון שע״פ פשוט לא ימצא אז ח״ו תוכל אמונתו עי״ז להפגם, ופגם באמונתו ובטחונו בד יכול לעצור את ישועתו ח״ו, רק צריך לאמר הכל אמת, שעז העם היושב בה, כנים הדברים שהערים בצורות וכו׳ ומ״מ הנני מאמין בד׳ שהוא למעלה מהגבול והטבע שיושיענו, עלה נעלה וירשנו אותה בלא שכל ובלא סברה, ואמונה ובטחון כזה בד׳ מקרב את ישועתנו.
אבל כך צריכה להיות אמונת איש הישראלי, לא בלבד בשעה שרואה מבוא ודרך לישועתו גם ע״פ שכלו ודרך הטבע יאמין בד׳ שיושיעהו ויתחזק, רק גם בשעה שאינו רואה ח״ו שום מבוא ע״פ שכל ודרך הטבע לישועתו יאמין בד׳ שיושיעהו ויתחזק באמונתו ובטחונו, ואדרבה בשעה זו טוב שלא יתעקש למצא איזה שכל ומבוא על דרך הטבע, כי כיון שע״פ פשוט לא ימצא אז ח״ו תוכל אמונתו עי״ז להפגם, ופגם באמונתו ובטחונו בד יכול לעצור את ישועתו ח״ו, רק צריך לאמר הכל אמת, שעז העם היושב בה, כנים הדברים שהערים בצורות וכו׳ ומ״מ הנני מאמין בד׳ שהוא למעלה מהגבול והטבע שיושיענו, עלה נעלה וירשנו אותה בלא שכל ובלא סברה, ואמונה ובטחון כזה בד׳ מקרב את ישועתנו.