אמר המחבר ראשית דברי ואחרית אמרי אהלל בקול רנה ומודה לאל נורא בשיר שבח והודאה אשר הוציאתני לאויר העולם והביאני לחיי עולם ע"י לומדי התורה הראשון ראשון לכל דבר שבקדושה מורי זלה"ה ואחריו כל ישרי לב נתתי לב לנוח בין ברכי ירכי החכמים והיה אמונת עתי חוסן ישועות בעיר צפת תוב"ב בכל לבב שמתי מגמת פני להיות יוצא ובא בהוויות דאביי ורבא שמעתתא אליבא דהלכתא אגב חדא תרתי אחר שזיכני ד' להיות מרביץ תורה ברבים בקהל קודש אשר אני מסתופף בצילו חמדתי לדרוש בכל שבת ושבת מענינא דיומא בתוך החברים מקשיבי' לקולי וכל העדה כולם קדושים והייתי כותב מגילת סתרים עד תום כל השנה זה היה דרכי כל הימים עד שנמצא בידי חבור וחבורים ראשית דגני פירוש מסכת אבות קראתיו מדרש שמואל וזיכני ד' להדפיסו ותהלות לאל שפשט בכל העולם גם חברתי ספר קראתיו על שם המאורע כי רע ומר היה לנו בעונותינו שנחרב בית המקדש עם כמה קדושים שנהרגו בתוכה הכי קראתי שמו לחם דמעה והנה מדפיסים אותו כעת בעיר ויניציא גם חברתי פירש מגילת רות זה לי ארבעים שנה היותי בעיר הקדושה צפת תוב"ב לא יצאתי אנה ואנה רק זאת הפעם שיצאתי על צד ההכרח לא ישובח ולא יגונה הנה שמתי לדרך פעמי אחר זמן פטירת הגביר נבון ונעלה השר המאושר ישר בכל עניניו הנדיב כהר"ר שלמה די שירים נ"ע נדיבות יעץ כל ימי חייו פזר נתן מהונו לישיבתי הרמתה וזן ופרנס די מחסור לא יחסר כל בה ואחר שנתבקש בישיבה של מעלה השר הנזכר נ"ע נלאתי נשוא עול הישיבה עד שהוכרחתי לבוא על פתחי הנדיבים יצו פה קושטאנטינא יע"א יפרישו מממונם נדבה לקיים אותה על תלה והאלהים אנה לידי גבר בכולא חכם שלם בחכמה ובדעות אחי הוא וראשי הוא הלא החכם הנעלה לשם טוב ולתהלה כהר"ר אברהם אלגאזי נרו יאיר ויזהר כזוהר הרקיע הוא איש חמודות מאנשי המעלה והמדות על אחת כמה וכמה מעלות טובות רמות ונשאות זאת המצוה גדולה על כולם לתפוס אומנות אברהם אבינו ע"ה להכניס אורחים וביתו בית ועד לחכמים וכן אירע לי עמו כי קרבני ויעש עמי חסד כן יעשה ד' לו ותהי שלמה משכורתו הנה קצת שכרו אתו מגלגלין זכות פ"י זכאי שזיכני ד' להדפיס ספרי חיבורי ממגילות רות כל זמן שנתאכסנתי בביתו ראיתי מעשה הדפוס פה קושטאנטינא ונמלכתי להדפיסו להראות לכל יודעי דכת ומביני מדע את טובו ואת יופיו גם כתבתי וחברתי בו קצת פירושי ספירי אמרי פירושי החכמים השלמים אשר מצאתי ספריה' מודפסים וגם מכתיבות יד מצאתי בעקבותיהם ללקוט שושנים פרי מגדים נרדים עם כפרי' אשר הזהב מעליהם מריקין כתבתים הן הם הפירושים אשר הנאוני כדי לזכות את הרבים וקראתי שם הספר אגרת שמואל לכוין מה שכיון שמואל הרמתי ע"ה שתהיה מגילת רות ביד כל ישראל כאגרת אוגרת ומסוכסכת כדי שידעו כל ישראל ייחס דוד הע"ה על נכון לכן אמת ויציב ונכון הכון יכון לקרא שם ספרי זה לכל ישראל אגרת שמואל כי שמי בקרבי אל אלהי אלהים יהיה בעזרי ובעזרת כל ישראל ובעיני כל העדה נאו' המחבר הצעיר שמואל די אוזידא: