ויבן לו בית ולמקנהו עשה סוכות. כתוב (יחזקאל א) ודמות פניהם פני האדם. וכו' (תהלים קטז) והארץ נתן לבני האדם. כי כמו שחיות כל העולמות העליונים ושרפים וחיות ואופני הקודש תלוים בחיי האדם העליון כו'. כך כל הארץ ותכלית כל הברואים תלוים בפני האדם התחתון הנקרא צדיק יסוד עולם כי זה כל האדם. כי בחכמתו שהיא בחי' חכמה כ"ח מ"ה שהוא בחי' אדם ביכולתו לעלות כל הדברים שבעוה"ז הנקרא בית שהוא קבוע כי בחכמה יבנה בית. ואפשר לו להכניס א"ע אפילו בבחי' בית מחמת טהרתו וקדושתו כי רחוק מזה והעולם הזה צריך לטובתו וחיותו. וכלל אמרו מי שאיננו צריך לעוה"ז העולם צריך לו ומי שצריך עוד להעולם העולם אין צריך לו כלל. וע"ז כתוב במשה כי גם משה הוא בחי' ש' מ"ה ש' הוא שלשה אבות מ"ה בגימ' אדם (במדבר יב) בכל ביתי נאמן הוא אפי' בבחי' בית הוא נאמן וע"ז כתוב (ישעיה מד) כתפארת אדם לשבת בית. וזה ידוע ששופרי' דיעקב מעין שופרי' דאדם. והיה ביכלותו בחכמתו כ"ח מ"ה לעלות בחכמתו כל דבר אפי בבחי' בית דירת קבע. ע"כ נאמר (בראשית לג) ויבן לו בית לעצמו מחמת צדקתו וקדושתו שלא היה צריך לשום דבר גשמי ח"ו רק העולם היה צריך לו ע"כ היה יכול להכניס עצמו אפילו בדבר קבע. ולמקנהו על אנשיו ע"ד (תהלים לו) אדם ובהמה תושיע וכו' שאין ביכולתם כנ"ל. להם ציוה שיהיה להם העוה"ז עראי כי באמת העוה"ז היא עראי ותכלית ועיקר הוא העולם העליון:
סליק