וישב יעקב בארץ מגורי אביו ושאל הרב מ"מ יש צדיקים גמורים אשר אין להם יסורים ויש צדיקים אשר יש להם יסורים בזה העולם ואמר כי הצדיקים אשר אינם משפיעים לעולם וגם מחמת עצמן אין להם שום חטא ע"כ אין להם יסורים ח"ו אבל הצדיקים שהם משפיעים לעולם ובעוה"ז יש אנשים אשר אינם עושים מע"ט בזה ההשפעה והשפע רק למותרות אצלם ובעבור זה מגיע להצדיקים יסורין מזה וזה פירש וישב יעקב בארץ מגורי אביו בארץ כנען שרצה יעקב אבינו ע"ה לעשות ישיבה להשפיע לזה העולם על כן בא עליו יסורים וזה מגורי אביו פחד יצחק ורשי' פירש ביקש יעקב לישב בשלוה להשפיע לזה העולם קפץ עליו רוגזו של יוסף מאותן האנשים שאצלם השפע למותרות ולהוספה וד"ל:
ואיך אעשה הרעה הגדולה הזאת וחטאתי לאלקים, הקשה מה לשון הרעה הגדולה וכי רעה קטנה נכון לעשות ועוד מה לשון וחטאתי לאלקים לשון עבר ואחטא הול"ל לשון עתיד, אך היצר בא ליוסף והסית אותו שיחטא ויעשה תשובה והיא מדריגה גדולה שבמקום שבעל תשובה עומדין אין צדיקים גמורים יכולין לעמוד לכן השיב יוסף למה לי לעשות רעה גדולה כזאת בשביל לעשות תשובה וכי לא די ברעה קטנה מזה ועוד הלא כבר חטאתי בשום פעם ויש לי לעשות תשובה על החטאים שכבר עשיתי וד"ל: