הבה את אשתי כי מלאו ימי ואבואה אלי' וכתב רשי' ז"ל וז"ל והלא קל שבקלים אינו אומר כן אלא כדי להעמיד תולדות אמר כן והקשה וכי להוליד תולדות מותר לדבר דברים כאלו ותירץ כי ידוע דברית המעור מכוון נגד ברית הלשון ויעקב אע"ה הי' מקושר כל כך למעלה עד שלא הי' באפשרות להוליד בנים והוצרך לפגום לשונו כדי להתרחק מעט משורשו בכדי להעמיד תולדות וזה שכתב רש"י במתק לשונו כדי להעמיד תולדות וכו' וד"ל:
[השמטה: ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה כשנשמת הצדיק יורד מן העולם העליון עולם החיבור עולם היחוד לעולם הזה עולם הפירוד בחינות חרון אף ויפגע במקום בכל מקום פוגע בהשי"ת על ידי שמשגיח בכל דבר על ניצוץ הקודש שמחי' אותו כי לולא זה החיות הי' כלא הי' ע"י זה פוגע בהשי"ת בכל דבר וכתיב השמים שמים לד' והארץ נתן לבני אדם. השמים שמים לד' היינו עולם היחוד והארץ היא עולם הפירוד נתן לבני אדם לחברם וזהו כל פעל ד' למענהו למען ח"ו ויחלום סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה שמקיימין הארציות ומשגיחין רק על הרחניות והפנימיות מכל דבר ועמך כולם צדיקין לעולם ירשו ארץ וכתיב בזוהר הקדוש דהא עלמא בין תרי צדיקים יתבה יש צדיק עליון בחינת מ"ד ויש צדיק תחתון המעלה התעוררות דלתתא בחינות מי נוקבין וכשמשגיחין בעולם הזה רק על פנימיות נעשה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה ואתם הדבקים בד' א' איך יכולין להיות דבוק באמת בהשי"ת כשמשגיחין בכל דבר על החיות שמחי' הדברים זהו דבקות האמתי וזהו אתם הדבקים ב"ה אלוקיכם חיים כולכם היום וד"ל: ]