ויגש אליו יהודה ויאמר בי אדוני ידבר נא וכו', הענין מפרשה זו אמר שהיא דוגמת עשיר ורש שפל כי איתא יותר ממה שבע"ה עושה עם העני העני עושה עם בעה"ב והענין היא כך כתיב לך ד' הגדולה והגבורה והתפארת והנצח וההוד כי כל בשמים ובארץ לך ד' הממלכה והמתנשא לכל לראש והמה הז' מדות היינו עד ההוד היא חמשה מדות כי כל בשמים ובארץ היא יסוד צדיק דאחיד בשמיא וארעא לך ד' הממלכה היא מלכות והענין מבואר כי מלכות לית לה מגרמה כלום והיא מקבלת שפע ואור מכל המדות ואח"כ היא משפעת לכל המדות דוגמת מלכות דעולם השפל וזה לך ד' הגדולה וכו' לך ד' הממלכה ואח"כ כשבא למלכות אזי מתנשא לכל לראש היינו שהיא משפעת לעני ועני משפיע לעשיר השפעה אמיתית ביותר כי יותר ממה וכו' וזה ויגש אליו יהודה שהוא בחינת מלכות ויוסף שהוא בחי' יסוד משפיע ויאמר בי אדוני היינו שטען יהודה עם יוסף אתה סובר שאתה המשפיע בי באשר כי אתה בחינות יסוד צדיק לא כן היא רק בי אדוני היינו כל המדות משפיעים עד מלכות ואח"כ נכללים ומקבלים ההשפעה אמיתית ממלכות כי יהודה הוא מלכות והוא המשפיע האמתי וד"ל:
ולאביו שלח כזאת עשרה חמורים נשאים מטוב מצרים וכו' פי' רש"י כזאת כחשבון הזה והקשה הרב מה חידש רש"י ז"ל בזה הלא הפסוק מפרש באר היטב והולך ומבאר מה ששלח לו ומאי כחשבון הזה ותירץ ואמר הנה ידוע שהשם הממונה על הפרנסה הוא חת"ך היא היוצא מס"ת של פותח את ידך בגימטריא כזאת ויוסף שלח ליעקב שהנה עתה עת רעבון שיעקב יכון בשם חת"ך אולי יסתלק הרעב וירווח לו וזה שכ' רש"י ז"ל במתק לשונו מאי כזאת שקשה לרש"י מאחר שכתוב מפורש באר היטב מה ששלח לו ולמה לו למיכתב כזאת וע"ז מרמז רש"י כחשבון הזה פירש כחשבון הזה של כזאת בגימטריא חת"ך שיכון בשם הזה כנ"ל:
שמני אלקים לאב לפרעה ולאדון לכל מצרים אמר ע"פ מעשה ששאלו אותו מדוע אינו יושב בארץ רוסי' ומה לו לישב בארץ קיר"ה ומה היא הסיבה ולמה הגיע לזאת. אמר כשהכיר יוסף עם אחיו אמר מהרו ועלו אל אבי ואמרתם אליו כה אמר בנך יוסף שמני אלקים וכו' ולאדון לכל מצרים ולכאורה מה זה ששלח לבשר את אביו כי הוא אדון במצרים ולאיזה תכלית יבושר יעקב אבינו ע"ה בחיר האבות בבשורה כזאת אלא הפי' היא כך אמר יוסף לאמר לאביו. כה אמר היא השכינה הקדושה הנקראת כה אמר כלומר השכינה אומרת בנך יוסף שמני אלקים וכו' ולאדון לכל מצרים שפירסם אלקותו בעולם וכן אמר שבארץ רוסי' כבר יודעים ומכירים אלקותו ית' ורצוני לפרסם גם כאן בארץ הזאת אלקותו ית' וד"ל: