העתקת כתבי קודש מתורתו של הה"צ קו"ק מוהר"י זצללה"ה מרוזין בראשית
בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ. זו יראה עלאה יראת הרוממות. בגין דאיהו רב ושליט. עיקרא ושרשא דכל עלמין, ואיהו מלעיל כל עלמין, ותחות כל עלמין, ואיהו מסבב כל עלמין, ולית אתר פנוי מניה ובמצביי' עבוד בחיל שמיא וארקא - והארץ היתה תוהו ובוהו. הוא יראה תתאה. יראת העונש כמ"ש והאלקים עשה. שיראו מלפניו. וכתוב ודע כי על כל אלה יביאך אלקים במשפט. וע"י יראה תתאה יראת העונש יוכל להיות סמו"ט ויעשה תשובה. ומזה יבוא ליראה עלאה. עם חסדים טובים. וזהו ורוח אלקי"ם מדת היראה מרחפת על פני המי"ם בחי' חסדים טובים, ואז ויאמר אלקי"ם מדה"ד יהי אור. מהד"ר. כמו שפרש"י ז"ל רצה הקב"ה לברוא את העולם במדה"ד וראה שאין העולם מתקיים ושיתף עמו מדה"ר. וזהו שנאמר ביום ברא ד' אלקים ארץ ושמי' מדה"ד כבר הי' עלינו. ד'. מעתה יתנהנ במדת הרחמים ובמדת החסד.