כי תשא את ראש ב"י א"א כי ראש נקרא המוח ופירושו כן הוא כשרוצה לישא את ראשו ומוחו צריך שיתן אל לבו לפקודיהם הוא לשון חסרון כמו ויפקד מקום דוד היינו שצריך לראות חסרונו ולשבר את לבו ואז יוכל לנשא את ראשו ומוחו או יאמר לפקודיהם תרתי משמע ל' חסרון ול' מצוה פקודי ד' כי רמ"ח אברים נגד רמ"ח מ"ע ושס"ה גידים נגד שס"ה ל"ת והם נגד אברי הנשמה והגוף הוא רק לבוש לנשמה כשאדם רואה חסרונותיו ומקיים סמו"ט אז מקשר מחשבתו שבראשו להש"י ונתנו איש כופר נפשו לד' צריך שימסור נפשו לד' בפקוד אותם היינו בעשיות המצות זה יתנו לד' כל העובר על הפקודים ידוע כי תו"ת בדדר אהוי"ר פורחין לעילא כי אהבה ויראה תרין גדפין דשכינתא וא"א לבא לאהבה ויראה אם לא ע"י קיום המצות וכשאדם עושה עבירה ח"ו ועובר על הפקודים עכ"פ צריך לשוב מיראה ודע כי על כל אלה יביאך אלקי"ם במשפט וזה נקראו מחצית השקל כי אהוי"ר נק' שקל שלם שקל הקודש והנה מלת שקל מל' משקל ומאזנים כשזה יורד זה נופל כן כשאדם מכריע ומכניע א"ע אזי מגביה הכל לשורש נשמתו ואם ח"ו מתגאה ומגביה א"ע נופל ח"ו למטה עשרים גרה השקל כי האדם צריך להאמין שהש"י מחי' את כולם ולעבוד הש"י בבחי' אור ישר היינו בתורה ומצות ובבחי' אור חוזר היינו בדברים גשמים כאכילה ושתי' ומו"מ ושינה וצריך לעבוד הש"י בכל היו"ד מדות מאור ישר ויו"ד מאור חוזר הם עשרים גרה השקל השלם ומי שאינו עובד להש"י גם בדברים הגשמיים נקרא מחצית השקל וצריך לרומם הכל לד' וזהו תרומה לד' והבן.