לפ' קרח
ויקח קרח ת"א ואתפלג א"א כתיב המשל ופחד וכו' ואחז"ל היינו מיכאל מדת החסד יסוד המים ופחד זה גבריאל מדת גבורה סוד האש והקב"ה עושה שלום במרומיו וכן בכל היסודות והמדות כי היסודות שוניות זמ"ז ומה שיש ביסוד זה אין בחבירו וכן בהמדות וכשהאדם מאמין בהש"י ומקבל עליו עומ"ש ויודע ומכיר אשר הכל מהש"י המשפיע בה' חיות אלקית וזה קיים אז יעשה שלו' בין כולם ומתאחדים כולם בו י"ת וזהו אלה תולדות יצחק בן אברהם פי' מדת פחד יצחק מדת גבורה ע"י התאחדות בו י"ת הוא בן אברהם מדת החסד והכל אחד ופעמים מתגבר מדת אהבה לתאות רעות וחשק לגשמיות עוה"ז אזי אברהם הוליד את יצחק ופעמים יש התגברות ממדת היראה כעס ושאר מדות רעות ר"ל העצה לזאת שיתבטל לפני הש"י כמ"ש אחז"ל בטל רצונך מפני רצונו היינו כשרואה שמתגברת עליו אהבה זרה לעומת זה יתגבר במדת היראה מדת גבורה איזהו גבור הכובש את יצרו וכן כשמתגבר עליו מדת גבורה רעה אזי יתגבר במדת אהבה יאהב את הש"י וימסור נפשו אליו לראות גדולתו ורוממותו י"ת והכל כדי לבטל עצמו להש"י ע"י קבלת עומ"ש ומבטל רצונו מפני רצון השי"ת ומתדבק לד' כמו שמיכאל וגבריאל ע"י התגברות נעשה שלו' כמו"כ האדם נעשה מזה אחדות גמור וזהו אצל קרח שהי' לו מדת גבורה ואהרן הי' כהן מדה"ח ולא רצה קרח להתחבר אליו ולהתבטל אך רצה להתגבר במדתו לזה ת"א על ויקח קרח ואתפליג כי העיקר הוא התאחדות והתבטלות וקרח רצה להפליג א"ע ונפל עי"ז למקום הקליפות ר"ל אמנם האדם צריך להשגיח ע"ע תמיד באיזה מדה רעה ח"ו שמתגברה עליו ר"ל לפגום בה שיעשה תשובה תיכף לבטל את הרע ולהתגבר בכל מדות להש"י והשי"ת יעזרנו עדכ"ש י"ת להתאחד ולהתחבר בו ית"ש אמן