אלה מסע"י ב"י וגו' כתיב ונתתי לך מהלכים בין העומדים האלה המלאך נקרא עומד והאדם נקרא הולך והטעם מפני שהאדם משבר את חומרו וגופו ומכניע תאותיו וכל המדות שלו לפני הקב"ה ומעלה את חומרו לצורה לכך נקרא האדם מהלך אבל אם האדם אינו מכניע תאותיו לפני הקב"ה הוא מוריד הצורה ח"ו לחומר וזהו מי יודע רוח האדם אם עולה הוא למעלה או ורוח הבהמה יורדת למטה לארץ כי הצדיקים מהפכים החומר לצורה והרשעים בהפוך ולהבין כ"ז אומר כי האדם הרוצה להתפלל או ללמוד צל"ד שעד הנה לא עשה מאומה עדיין בעבודת הש"י אך מעכשו הוא מתחיל לעבוד את הש"י עבודה חדשה וצריך להוסיף בכל יום ויום על עבודתו ושיעבוד עבודה חדשה שלא עבד עדיין כלל אבל ז"ז אפילו עוסק בתו"ת ואינו נותן לב שישיג בכל יום עבודה חדשה ולהיות בבחי' הולך בכל יום ממדרגה למדרגה לא טוב הוא כי זו באה לו על שנדמה לו במחשבתו שהוא בגדר האמת בעבודתו כ"א הי' יודע בנפשו שלא הגיע עדיין לתכלית האמת הי' נותן אל לבו להשיג בכל יום עבודה חדשה גבוה ממה שעבד עד הנה. רק מפני שנדמה לו שהוא בתכלית בעבודתו לכן הוא עומד על מצב אחד ועל אדם כזה אני אומר שהוא מרוחק מן האמת בתכלית הרחוק ועבודה כזאת לא תתכן לאדם זולת למלאך שהוא בחי' עומד ולהבין את זאת איך אפשר לאדם לעבוד בכל יום עבודה חדשה ולבא בכ"י למדר"גה היותר גבוה הרי אחז"ל כל הגדול מחבירו יצרו גדול הימנו וא"כ כשרוצה לעלות למדרגה היותר גבוה בכל יום הרי יש לו התגברות היצר ביותר ואיכה יוכל לעמוד נגדו אולם גם ע"ז אחז"ל יצרו ש"א מתגבר עליו בכ"י ואלמלא הקב"ה עזרו לא הי' יכול לו ומאין יבא עזרו מעם ד' שיוכל לעמוד נגדו ע"י שהאדם משבר חומרו וגופו לפני הש"י ושב בת"ש לפני הש"י ובבע"ת נאמר שובה ישראל עד ד' אלקיך לכן בכח תשובתו ובכח תורתו ותפלתו מגיע עד מקור מחצב הנשמות ובא לשורשו עי"ז יכול להמשיך לו משם צנור ועזר שיוכל לעמוד נגד התגברות היצר ושיוכל לעלות מדרגא לדרגא היותר גבוה ולהיות בחי' הולך ובחי' מסע וכ"ז מרומז בתוה"ק אלה מסעי ב"י פ' זאת היא אשר בנ"י צריכים לנסוע בכל יום מדרגא לדרגא היותר גבוה בכדי שיצאו מבחי' מצ"ר י"ם וזהו אשר יצאו מארץ מצרים ביד משה ואהרן ע"י התקשרות הצדיקים וא"ת הכי אפשר לעלות ממדרגה למדרגה היותר גבוה בכ"י הלא אחז"ל כל הגדול מחבירו יצדו גדול ממנו ואיך אפשר לעמוד נגדו לזה אה"כ ויכתוב משה את מוצאיהם למסעיהם פירוש ממקור מחצב הנשמות משם יכולים למשוך צינור ועזר למסעיהם שיהי' בבחי' מסעי לנסוע מדרגא לדרגא היותר גבוה