זאת עבודת בני הגרשוני לעבוד ולמשא, במשכן כתיב ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם בתוכו לא נאמר אלא בתוכם כי עיקר השראת השכינה במשכן הי' בישראל אוהל שיכן באדם שאדם יהי' מרכבה לשכינה כמ"ש בכל מקום אשר אזכיר את שמי אבא אליך וברכתיך ות"א בכל אתר די אשרי שכנתי תמן איתא לותך ואברכינך כי רמ"ח מ"ע נגד רמ"ח אבריו של אדם צריך האדם לעשות כל אבריו מרכבה למצות כשמקדש א"ע נעשה מרכבה למצות ואם פוגם ח"ו בל"ת שהם כנגד הגידים נעשה ח"ו מרכבה לס"א והאדם צריך לעבוד הש"י במחשבה ובדבור ובמעשה במחשבה לקשר מחשבתו ולבו להש"י ובדבו"ר לעבוד ד' בתורה ותפלה ומעש"ט הם מצות מעשיות כמו תפלין וציצית כו' והנה עבודת בני קהת בחי' מחשבה נושאי הארון ליחד יחודים להשי"ת ועבודת בני הגרשוני הי' בבחי' קול ודבו"ר תו"ת ובני מררי עבודתם הי' במעשה וזהו זאת עבודת בני הגרשוני לעבוד ולמשא ב' דברים כי עבודתם הי' בדבור וזהו לעבוד ר"ל שעקר הלמוד יהי' לשמור ולעשות גם עבודה שבלב זהו תפלה במלולא תליא מילתא גם מצות מעשיות יש בתפלה היינו להתעטף בציצית ולהניח תפילין וזהו לעבוד ולמשא גם בבחי' מחשבה כמש"כ כל פעל ד' למענהו כי העיקר הוא כשמתקן בשורשו ומשרה באבריו שכינתו י"ת וממילא יתוקן גם הגשמיות כי המצוה נעשית צנור שע"י באה השפע אמנם הצדיקים אין כונתם גם לזה אך עיקר מחשבתם לעשות תיקונים לעולמות עליונים ואורייתא בדו"ר פורחת לעילא כי ע"י שמקשרים קול ודבור שלהם להש"י פורחת לעילא ונעשה התקון וזהו למשא להגביה כל דבר להש"י לתקן תיקונים בעולמות עליונים.