אסתר מן התורה מנין שנאמר ואנכי הסתר אסתר אמר זהו מן התורה אבל מדרבנן ליכא שום הסתרה היינו שצדיקים אינם מניחים להיות שום הסתרה ח"ו. המן מן התורה מנין שנאמר המן העץ א"א הנה יש עץ החיים ועה"ד טו"ר כי ע"י חטא אדה"ר נתערב טו"ר והחטא הי' ע"י סט"א וזה נקרא עה"ד טו"ר אבל יין המשומר בענביו נקרא עץ החיים ובפורים ע"י שהי' קודם פורים הסתרת הטוב כמ"ש ואנכי הסתר כו' ואח"כ בפורים נתגלה הטוב ע"כ חייב אינש לבסומי בפוריא עד דלא ידע כי יין המשומר נקרא עץ החיים בלי תערובות כלל רק כולו טוב וזהו מרדכי מן התורה מנין שנאמר מר דרור ומתרגמינן מירא דכיא שחטא אדה"ר ששתה חמרא דלא דכיא וזה עה"ד טו"ר אבל בפורים נתעורר מירא דכיא בבחי' עה"ב יין המשומר ע"כ שותים יין עד דלא ידע כי שם כולו טוב בלי תערובות ארור המן וברוך מרדכי רע בטוב: המן מן התורה מנין פי' מנין יש לו אחיזה בתורה ומשני שנאמר המן העץ כי לקח אחזתו מעה"ד טו"ר שנתערב טו"ר וספירה הוא תקון חטא אדה"ר ע"כ כל בר ישראל לברר את המן מן התורה בימי הספירה לכן היתה מפלתו ביום שני של פסח. העיקר פורים הוא שושן פורים כי ירושלים מוקף חומה מיב"ן וקורים היום המגלה וירושלם היא באמצע העולם לב של כל העולם וכתיב והתפלל אליך דרך ארצם. מה שאמר אחר פורים אלו לא נתודע הטעלגרף בעולם רק כדי שאדע מיתת הצורר היהודים קודם קריאת המגלה הי' די ואיש אחד שאלני בפורים מדוע לא שלם לו הקב"ה גמולו בראשו מרעתו שצער מאד ליהודים והשבתי לו כי כל יסורי וצער העוה"ז לא הי' די לו אפילו בעד צער שצער לאחד מהיהודים אבל בעוה"ב יש די יסורים לענשו ולזה דחיתי בקש אולם האמת היא דאיתא מבני בניו של סנחריב למדו תורה גם מב"ב של המן והטעם איתא לפי שע"י נתקדש השם אבל אותו רשע ימ"ש לא הי' לו זכי' שיהי' ע"י ק"ה לפי שהי' מגיע לו שכר ע"ז והבן.
תשלום המאמר של שירה מה שחסר בספר כנסת ישראל
השמטה לשבת שירה ובאמת בש"ע איתא שאסור ליתן מזונות לצפורים מטעם שאין מזונתן עליך ואני אומר שישראל צפרים המה והם צפורי בית ע"כ מזונותיהן על הקב"ה ולכן צריך הש"י להשפיע להם שפע וברכה כי צפרים נקראים נשמות ישראל כי מבואר בזוה"ק ובתיקונים בכ"מ אשר קן צפור רומז לנשמת ישראל (ואח"כ הוגד לפני הדרת כ"ק אדמו"ר זלה"ה בשם הה"צ הק' ה"ר פינחס זצקלה"ה שאמר שהלימוד מבטל הדביקות והשיב בלה"ק בזה"ל אם אמר כן לא אמר אלא כנגד הלומדים שלומדים רק בנגלה ולא בנסתר אבל כל התנאים והאמוראים ע"ה עיקר לימודם ופלפולם לא הי' רק בסודות התורה הקדושה מפני שכ"א הוי מסתכל בשורש הדבר למעלה ומימיהם לא התבאר להם ההלכה איך תתנהג למטה וכל הדברים המבוארים בש"ס אך לבושים המה והפנימיות שלהם הסתתרו תחת אלה הלבושים ואותם הלומדים אינם יודעים מסוד זה הדבר.