ויהי ביום השמיני וגו' קח לך עגל בן בקר כו' וכתיב זה הדבר אשר צוה ד' תעשו כתיב וספרתם לכם ממחרת השבת הענין כי שבוע נק' ז' ימי הבנין והם נגד ז' המדות האדם צריך להיות סמו"ט ולעבוד הש"י בכל מדה אולם זאת יוכל להיות אצל הצדיק שהוא יכול לעבוד הש"י בכל מדותיו ולהיות סמו"ט כי רואה שהכל חיותו י"ת ואתה מחי' את כולם הנה הכל אחד וכל התאות והבלי עוה"ז הכל הבל לכן נקל לו לעבוד הש"י בכל מדותיו משא"כ האדם ההולך אחר תאות הגשמיות ואין רואה שהכל היותו י"ת אזי הוא משליך אמת ארצה היינו חיות הבוי"ת שהוא משליך לארציות כי טח עיניו מראות האמת והחיות שבכל דבר גשמי והתקנה לזה הוא תשובה שיקבל ע"ע עומ"ש באמת ויפקח עיניו ויראה שכל תאות עוה"ז הבל ואין בהם מועיל ואח"ז יוכל לתקן מדותיו וזהו ממחרת השבת שע"י תשובה יוכל לתקן הכל וזהו ביום השמיני שמשה הי' צדיק והי' עובד את הש"י בכל ז' מדותיו אבל אהרן וכל ישראל שהי' אצלם חטא העגל הי' מוכרחים לבא אל התשובה וזהו ויהי ביום השמיני שהוא מדת התשובה היינו שעשו תשובה ואז קרא משה לאהרן ולבניו ולכל זקני ישראל כו' זה הדבר אשר צוה ד' תעשו וירא אליכם כבוד ד' שיהי' התגלות אלקית אף שמכה"כ עכ"ז אם האדם חוטא אז הקב"ה מתצמצם ומתלבש בכמה לבושים עד שח"ו יוכל להתהפך למקום הרע אבל כששב בתשובה אז וירא אליכם כבוד ד' יוכל להיות התגלות אלקית ויכול להיות סמו"ט א"א הצדיק עובד להש"י מתתא לעילא עי"ז יכול לעבוד אותו עם כל מדותיו אבל השי"ת הולך מעילא לתתא ע"כ צריך לראות שמאותו ההארה שבא לו בשעת תשובה ממנו יקח לעבוד אח"ז את הש"י ולתקן מדותיו. סליק