ואתה תצוה את ב"י וגו' א"א כתיב שויתי ד' לנגדי תמיד כי האדם יש לו תמיד מדת הנגד כי זלע"ז עשה אלקי"ם וצריך האדם שיזכור תמיד מדת הנגד שמלא כל הארץ כבודו וקיום הכל רק מחיות הש"י ועי"ז יכול להגביר א"ע על הנגד הרע וזהו זכור את אשר עשה לך עמלק כי המחשבה הוא במח משכן השכל והעיקר תלוי במוח להגביר תמיד השכל כי כל העבירות שאדם עושה הוא מחמת השכחה יש לו מ"ז ואהבה זרה ושאר מדות רעות וע"י השכחה יכול לאחוז במדות הרע לכן צריך האדם להגביר תמיד השכל ועי"ז יכול להתגבר על הנגד וזשאחז"ל בכל יום יצרו של אדם מתגבר עליו וגו' ואימתי הקב"ה עוזרו כשאינו שוכח ומגביר שכלו ורואה בכל דבר חיות הש"י וזהו שאחז"ל אין אדם עובר עבירה אא"כ נכנס בו רוח שטות שהכל תלוי בהשכל וע"י השכחה מתגבר הנגד וזה דרך עמלק להפיל לאדם למדת השכחה, הנסתרות הם חו"ב לד"א יראה ואהבה והנגלות תו"מ כתיב נר מצוה ותורה אור איתא בגמ' אם פגע בך מנוול זה משכהו לבהמ"ד כו' וא"ל יזכיר לו יום המיתה וכשמגביר שכלו א"צ לכ"ז והיא העיקר אך א"א לקשר מחשבתו בהשי"ת באמת רק ע"י מצות מעשיות קודם ולעבוד הש"י במחשבה דבור ומעשה ובכל המדות כי בכל מדה יש טו"ר זלע"ז כמו אהבת הש"י ואהבה זרה ר"ל וכן יראה ושאר כל המדות וזה סור מרע ועשה טוב שבמדות לעבוד בהם להש"י ועי"ז יוכל להגביר השכל על הנגד וזהו איזה גבור הכוכש את יצרו ואז יוכל לקשר באמת מחשבתו להש"י וזהו ואתה תצוה את ב"י כי משה בחי' הדעת של כל ישראל לשון צותא חדא לשון חיבור שמן זית רומז לחכמה ז"ך הם אותיות התורה וכן פי' הכתוב אמר הקב"ה ואתה תצוה כשתרצה לצות את ב"י האיך תוכל לצותם ויקחו אליך שמן זית שהוא החכמה של כ"ז אותיות התורה אך כתית למאור צריכים לכתת עצמם ולשבר את לבם באמת כדי שיוכלו להעלות נר תמיד והבן, סליק