וישב יעקב כו' אלה תולדות יעקב יוסף, דהאדם צריך להיות סו"מ בתחלה היינו להכניע כל המדות רעות והתאות ואח"כ יוכל להיות ועשה טוב. ואם אינו סר מרע א"א להיות עשה טוב. ובצדיק כתיב בקש שלום ורדפהו היינו שיעשה שלום שהרע יסכים עם הטוב. ויש שהרע בע"כ יענה אמן אכן יש בחי' גדולח מזו שמהפך הרע עצמו לטוב. והרע מסייעו לעבודת הבוי"ת וזהו וישב יעקב בארץ מגורי אביו ל' ויגר מואב מגורי אביו בחי' פחד יצחק וז"ש ושבתי בשלום בחי' שלום וזשפרש"י בקש יעקב לישב בשלוה קפץ עליו רוגזו ש"י. כי יע"א ע"ה הכניע כל המדות והי' למעלה מכל המדות. לכן בקש לישב בשלוה בחי' שלום. שנתדבק ביראה עלאה למעלה מהמדות קפץ עליו רוגזו ש"י שהצטרך להיות בחי' משפיע צדיק יס"ע כמ"ש ויוסף הוא השליט הוא המשביר. מחמת זה הוכרח להיות בתוך המדות כי עיקר תולדותיהם של צדיקים מע"ט היינו להשפיע לעולם ובתוך המדות הוא כשזה קם זה נופל וזהו כי שב"ע יפול צדיק וקם וזהו קפץ עליו רוגזו של יוסף אלה תולדות יעקב יוסף. כי כ"א לפי בחינתו צריך להיות תולדותיו בחי' יוסף כי אדם הפשוט צריך לידע שעדיין לא התחיל לעבוד הש"י ולהשתדל להוסיף בעבודת הש"י והצדיק צריך (להיות) בכל מה שעומד לילך מדרגא לדרגא להוסיף בכל פעם בעבודה להש"י.