אתם נצבים היום הוא ר"ה כמ"ש ויהי היום ויבואו בני האלקים כו' ור"ה הוא יום הדין וצריכין ישראל לפייס ולרצות ולהפוך מדה"ד למדה"ר לכן צריך כאו"א מישראל לפשפש במעשיו ולשוב בתשובה שלימה ומי שאינו יכול בעצמו לשוב כראוי יתקשר עם כלליות ישראל ובכללם יש צדיקים ג"כ ז"ש הכ' כולכם לפני ד' אלהיכם מחוייבים לפשפש במעשיכם לפני ד"א פי' להפוך מדה"ד למדה"ר מאלקים להוי"ה ב"ה ואת אשר לא תוכלו לעשות תתקשרו עם ראשיכם שבטיכם כל איש ישראל היינו עם כללות ישראל ועם הצדיקים שהם ראשיכם החשוב חשוב קודם אך לא יסמוך על ההתקשרות בלבד אולם צריך כאו"א לפשפש במעשיו זהו שאה"כ פן יש בכם שורש פורה ראש ולענה וכו' והתברך בלבבו לאמר שלו' יהי' לי למען ספות הרוה שוגג כפרש"י ז"ל הוא הצדיק כי אין צדיק בארץ וכו' ויכלול את הצמאה זדונותיו עמהם פי' עם הכללות ישראל ע"ז יאמר לא יאבה ד' סלוח לו. הנה כל צרכי ב"י כ"ד הנמצא בעולם והנגלות מהם הוא לנו ולבנינו רק כל פעל ד' למענהו לכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו וזהו בהסתר לכן כל דבר ההסתר ממנו הוא לד' אלקינו וכאשר האדם עובד את ד' בכל עניני גשמיות ומקיים בכל דרכיך דעהו ומעלה את הכל ומבדיל ונותן ההסתר מכל דבר לד"א הוא מעורר המדה שישפיע לעולם כ"ט העוה"ז הנגלות לנו ולבנינו ע"ע במדה טובה והשפעה לעשות את כ"ד התורה הזאת שיעשו עם רצון הבוב"ה וב"ש עי"ל כי כל העולם לא נברא אלא לצות לזה באם האדם מקשר א"ע להצדיק האמת שהוא מעלה כל הנסתרות מכל קניני עוה"ז לד"א נותן לו הש"י כח להשפיע להעולם כל טוב, הנגלות לנו ולבנינו ע"ע במדה טובה שהשפע תהי' לעשות את כל דברי התורה הזאת שישתדל לעשות רצון אבינו שבשמים הש"י יעזור שיתמתקו כל הדינין מעל כ"י ויהי' רחמים גמורים וכ"ט וישובו בתשובה שלימה אכי"ר: