וישב יעקב וגו' ופרש"י בקש יעקב גו' קפץ עליו גו' ולכאורה יפלא למי ראוי השלוה והשקט יותר מצדיקים עובדי ד' באוי"ר עבודה תמה עבודה שלימה ועוד בויתר יפלא א"כ אצל יעקב אע"ה הלא התורה הוא נצחיות ועוד הלא כמה צדיקים היו שזכו לשני שולחנות בעולם הזה ועוה"ב אלא נראה לי שאח"זל משחרב ביהמ"ק אין לו להקב"ה אלא ד' אמות של הלכה בלבד ויעקב אע"ה הי' זקן ויושב בישיבה כמ"ש הכתוב ויעקב איש תם יושב אוהלים אהלו של תורה וכל כונתו בעבודתו להשכין שכינת כבודו בתחתונים וזה הוא וישב יעקב פי' ע"י ישיבתו באוהלו ש"ת, בארץ להשכין שכינתו בכל ארצות מגורי ל' מדור שיהיה דירתו בתחתונים גם בארץ כנען גם בגלות החל הזה אשר א"י נקראת ארץ כנען כי ארץ ישראל הוא בחי' קדושה ומשחרב ביהמ"ק ונקראת ארץ כנען העיקר הוא להרביץ ישיבה ותורה וזשפרש"י ז"ל בקש יעקב לישב בשלוה שאף בימי הגלות ימשוך השראת השכינה ע"י תותפ"י קפץ עליו רוגזו של יוסף כי הצדיק העובד את ד' בתות"פ ועושה השראת השכינה בעוה"ז הוא בן עוה"ב כי הצדיקים צריכים להמשיך טובה על כלל ישראל ג"כ והמון עם שהם בחי' עוה"ז כי הצדיק עם כלל ישראל המה בחי' חומר וצורה הרומזים לב' עולמות עוה"ז ועוה"ב וזשפרש"י ז"ל אלא שמבקשים פי' שצריכין לבקש לישב בשלוה גם בעוה"ז בחי' המון עם וכתיב תחת שלש רגזה ארץ וגו' וישראל צריכים להיות נשפעים בכ"ט בעולם הזה יותר מכל האומות וזהו רוגזו של יוסף מפני שהצריק צריך ג"כ להמשיך לישראל כ"ט וזהו אלה תולדות יעקב יוסף תולדותיהם ש"צ הם מע"ט ובמע"ט ירומו קרן ישראל שיחי' בבחי' יוסף ותאמר אסף אלקים את חרפתי א"א שאף בימי הגלות יאסוף ד' את חרפתו שעכ"פ יתן ד' לישראל כ"ט כמו שיש לאוה"ע שלא יהי' נבזים ושפלים ונמוכים בין אוה"ע ואח"ז ותקרא שמו יוסף לאמור יוסף ד' לי בן פי' שיוסף השי"ת לישראל כ"ט מצד שנק' בנים למקום שתלך ההשפעה להם ביושר ולא ע"י זולתם ועוד אפשר לומר כי העבודה מהצדיק שנקרא בן להקב"ה שיעשה גם איש הפשוט חביב לפני הש"י כבן וזהו יוסף ד' לי בן אחר פי' לעשות גם האחר ג"כ כבן וזהו שפרש"י אמר הקב"ה לא דיין לצדיקים מה שמתוקן להם עבורם רב טוב לעוה"ב אלא שמבקשים לישב בשלוה פי' שמבקשים מהקב"ה לישב בשלוה בעוה"ז שיהי' שלוה עם כ"ט לישראל שהם בחי' עוה"ז אנשי החומר, שבע עשרה גי' טו"ב והוא הצדיק ע"ד אמרו צדיק כי טוב. הי' רועה את אחיו בצאן פי' הצדיק רועה דורו כצאן וזה אעפ"י שהצדיק רואה את בני דורו כו' עכ"ז טוען עבורם להקב"ה שיגאלם כי מה שמעשיהם לא טובים יען שהם שפלים ונבזים ממשך וממורט בין האומות. וטענותיו מה יהי' מזה. והוא נער, מה שהעם עושה מעשי נערות, את בני בלהה, עבור שהם מבולבלים ביניהם ויבא יוסף הצדיק את דבתם רעה כל הרעות שיש להם בגלות החל הזה כפרש"י ז"ל כל רע שהי' רואה באחיו בני לאה הי' מספר לאביו שבשמים וממליץ עליהם טובות שע"י החשכות והיסורין שסובלים עתה בגלות אינם יכולים להיטב מעשיהם ולשוב עליהם כדת מה לעשות ולכן צריך לגואלם מקדם ואז בלי ספק ומלאה הארץ דעה את ד' וישובו מדרכם הרעה מפחד ד' ומהדר גאונו ועל צדיק הלז נאמר וישראל פי' תפארת ישראל זה הקב"ה אהב את יוסף הצדיק הזה מכל אחיו הצדיקים כי בן זקונים הוא לו ות"א בר חכים הוא לי' מפני שהוא טוען לפני השי"ת טענה הנשמעת שצריך לגאול את בניו גאולה שלימה ולהוציאם מאפילה לאורה במהרה בימינו אמן כו"ר