ו"היה א"ם ב"ן ה"כות הרשע. ר"ת ואב"ה ואף שהוא חסר י' שכן פירש הזוהר (איוב ט) חלפו עם אניות אבה בלא י' וכן גבי לבן (בראשי' לא) ו"ידבק א"ותו ב"הר ה"גלעד (במדבר יא) ו"האספסוף א"שר ב"קרבו ה"תאוו כלם חסירים י' וכבר כתבו הקדמונים רמז מכאן המ"ן הכות הוא עת קץ לע"ל שיקבל סמאל זה המן על עצמו כל המכות כמ"ש (איכה א) הבאת יום קראת ויהיו כמוני הוא ובת זוגו תמנ"ע שנרמזה בסוף א"ם ב"ן הכו"ת הרש"ע היא תמנ"ע שנעשית פילגש לאליפז שיצא ממנו עמלק והמן גם ליל"ת חסר י' בגי' ע"ת רעה הנה כאן נרמז המ"ן עם עת רעה שלו (קהלת ח) עת אשר שלט האדם באדם לרע לו ובזמן ע"ח שהוא אלף ת"ע לע"ח ערב יהיה אור ר"ל כשיבא עת רצון אז יבינו מה שכתוב בהתחלת התורה י"הי א"ור ו"יהי א"ור כי שם נרמזה סוד גאולה אחרונה. תמנע כפל גבורות בסוד (מלכים ב ה) הלא טוב אבנה ופ"ר פ"ר כי סבבוני פרים רבים:
ויתד תהיה לך על אזניך. בפ"ק דכתובות (דף ה) דרז"ל על האצבעות שעשוין כיתידות שלא לשמוע דבר נבלה נהיה בשבתך חוץ כאן נרמז סוד אריכות גלותינו עבור (משלי יט) ו"אץ ב"רגלים ח"וטא סוד ניצוצות הנידחות וקבצינ"ו י"חד מאר"בע כ"נפות הארץ שהוא סוד אותיות אמצעות חב"ו (איוב ך) ח"יל ב"לע וי"קיאנו שאנו מכוונין בכל פעם כשנכנס לבה"כ בפסוק ראשון (תהלים ה) ו"אני ב"רוב ח"סדך שזה גרם למשה ח"ן ב"עיני ו"אדעך גם משה אמר ליתרו (במדבר י) אתה ידעת ח"נותינו ב"מדברו"היית לנו לעינים ובחורבן אמר (איכה א) עיני עיני יורדה מים (תהלים קיט) פלגי מים ירדו עיני על לא שמרו קאי על עינים שיהיו מתוקנים לכן הוצרך א"הר לתקן ק"ל שנה (במדבר כא) נ"פשנו ק"צה ב"לחם ה"ק"ל ק"ל הם ב' עינין כל אחד בגי' ק"ל ר"ת נק"בה ואם קאי על תורה יתד שהכל תלוי בו שהכל תלוי בשמע כמ"ש (ישעיה נה) שמעו ותחי נפשיכם ועתה בשבתך חוץ ושבת על תשובה ובזה וכסית העונות שהם צואת בנות ציון ומתחלה צריך ללמוד בתורה ואח"כ תשובה ז"ש וקרבנו מלכנו לעבודתך כי זולת זה לא עם הארץ חסיד ואי' בזוהר פר' בראשית ע"פ (שם נא) ובצל ידי כסיתיך מאן דמחדש חידושין דאורייתא מעטרין ליה בי"ע עיטרין ובונה רקיע חדשה מן רזין וארץ חדשה מן פשטי דאורייתא ומאן דלא ידע אורחי דאורייתא דלגו מנוקבא דתהומא רבא דכר ונוקבא (שם ה) מושכי העון בחבלי השוא דא דכורא (סם) וכעבות העגלה חטאה דא נוקבא העו"ן בגי' סמא"ל ז"ש ולא יראה בך ערות דבר שלא ישנה מאורחי דאורייתא כי י"י אלקיך מתהלך בקרב מחניך ושב מאחריך לכן סמך מיד לא תסגיר עבד אל אדוניו:
לא תביא אתנן זונה. על נוקבא ומחיר כלב על דכורא בית י"י אלקיך כי תועבת י"י גם שניהם לרבות שינוייהם מאן דמשני אורחי דאורייתא. (איוב א) ויבא גם השטן בתוכם שהוא גם גימא ושננתם לבניך שיהיה ד"ת מחודדים בפיך אם ישאל לך אדם אל תגמגם ותאמר מיד ויתד תהיה לך י"תד בגימטריא א"ת וה"ב תרין מצורעין דאזלין בסוף ז"ש ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך תועבת י"י גם שניהם אלין תרין מאללי ארעא י"י א"לקיך מ"תהלך ב"קרב ר"ת י"ון א"דום מ"די ב"בל שהם ד' מלכיות: