א. רני עקרה לא ילדה. ס"ת אהיה כמשז"ל אהיה עמם בצרות אחרות ועמ"ש בספר באר יצחק ויש להשיב על דבריו ודוק.
ב. אל תיראי כי לא תבושי וגו'. אפשר במשז"ל דיש לטעון בגאולה דכתיב לא יוכל בעלה הראשון ובספרי אמרו דז"ש כי אל אנכי ולא איש והפסוק אומר הן ישלח איש וכו' ועוד כי הוא עושה אותנו בריה חדשה וז"ש אל תיראי מצד לא יוכל בעלה הראשון כי לא תבושי וכו' ור"ת את כלתו וס"ת גי' אמן ונתן טעם כי בועליך עושיך הוא עושך בריה חדשה ועוד ה' צבאות שמו וכתיב כי אל אנכי ולא איש וגואלך קדוש ישראל דהוא ברחמיו תמיד נקרא קדוש ישראל ודעתו עליך הגם כי אלהי כל הארץ יקרא ועכ"ז מטובו הגדול נקרא קדוש ישראל וא"כ לא תבושי מצד הדין ואל תכלמי אפילו משורת דרך ארץ כי לא תחפירי מאחר שיש לך מעלות אלו וס"ת עושיך ה' צבאות גי' משיח בן דוד עם הכולל.
ג. כי מי נח זאת לי אשר נשבעתי וגו'. אפשר דכמו שבועת המבול מתרי טעמי כן נשבעתי מקצוץ עליך והטעמים הם זאת לי כלומ' בעבור זאת שהיא התורה שקבלתם ועל ידי הקבלה לבד קיימים שמים וארץ כמ"ש התוספות פ"ק דע"ז וגם לי שאמרתי ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וכל מקום שנא' לי אין לו הפסק ע"כ נשבעתי מקצוף עליך כמו שנשבעתי במבול א"נ זאת לי בעבור השכינה הנק' זאת אשר עמכם וכמ"ש בזהר הקדוש לכלתם.
ד. וחסדי מאתך לא ימוש. ימוש ספר התורה הזה מפיך כן הוא במסר' ואפשר במ"ש תנא דבי אליהו כל הצרות שבאו על ישראל כלל ופרט על ביטול תורה וז"ש וחסדי מאתך לא ימוש ולא יבא עליכם שום צרה כאשר לא ימוש ספר התורה וכו'. ואפשר לרמוז ר"ת וחסדי מאתך לא ימוש גי' אלהים שיתמתקו הדינים בחסד. ועוד רמז מאתך ע"ד מה שפי' רבינו האר"י ז"ל על מאת"ך היא מנוחתם ע"ש. וס"ת גימט' אשל בזכות אברהם איש החסד ויטע אשל ודוק כי קצרתי.