וביום השמיני ימול בשר ערלתו (יב, ג). ויש לדקדק דלכאורה הוא"ו של וביום מיותרת, והל"ל ביום וכו'. ונ"ל דהנה כל אדם צריך להסיר ולהשליך הרע מעליו ולהמשיך על עצמו מאור הצפון, כי ע"י שהנחש הטיל זהומא גרם מסכים המבדילים בינינו ובין קונינו, וצריך האדם לשבר הרע ולהסיר המסכים ושיופיע האור הקדוש עלינו בלי שום מסך, ולאו כל אדם יוכל לפעול זאת כי אם הצדיק. וזפ"ה וביום השמיני, שמיני נקרא הצדיק, כי בעולם יש שבעת ימי הבנין ושמיני הוא למעלה מהזמן רומז לבינה, כמו כן הצדיק ג"כ כל כוחו ומחשבתו הוא למעלה מהזמן ולהמשיך משם לישראל כל טוב, וזה וביום השמיני, הוא"ו רומז לדביקות, דהיינו מי שהוא דבוק להצדיק, ימול בשר ערלתו - זוכה ג"כ שימול בשר ערלתו ויסיר כל המסכים וממילא יבוא הטוב עלינו:
עוד נ"ל, וביום השמיני נקרא עולם הדיבור שהוא מדריגה שמיני מעילא לתתא, וזה וביום השמיני, דהיינו שישראל יהיו במעלה גדולה שיפעלו הכל בדיבורם הטוב, וזה וביום השמיני ימול בשר ערלתו - שהדיבורים יפעלו שיסיר כל המסכים ויבוא הטוב לישראל ודו"ק: