סוף דבר: ריב״ל בספרו יהושפט (צד 59) אומר בשם ריגיו שהילקוט מביא דברי הדרש על הפסוק כל עצמותי תאמרנה בשם מדרש סוף דבר, וכתב ע״ז: מעולם לא שמעתי מדרש ששמו ״סוף דבר״, ובאמת מובא הדרש הזה בשם 'מדרש סוף דבר' בדברי הרדב״ז בתשובותיו (ח״ג סי׳ תקע"א) וז״ל: ותו דגרסינן במדרש סוף דבר על פסוק כל עצמותי, אמר דוד אני משבחך בכל איברי ומקיים בהם המצוות, בראשי אני כופפו וכורע בתפלתי, בשערות ראשי אני מקיים לא תקיפו וכו׳ עכ״ל, ובלי ספק נקרא כן הדרש הזה ע״ש התחלתו בילקוט תהלים במלות "סוף דבר" אך איננו מדרש מיוחד (המליץ שנת תרנ"ד גליון 218). In conclusion: Rabbi Yehoshua Leib Diskin (Riv"l) in his book 'Yehoshafat' (page 59) says in the name of Rigevo that the Yalkut brings teachings on the verse 'All my bones shall say' in the name of 'Midrash Sof Davar' (End of Matter). He wrote about this: 'I have never heard of a Midrash called "Sof Davar".' Indeed, this teaching is brought in the name of 'Midrash Sof Davar' in the writings of the Radbaz in his responsa (Part 3, Siman 571) and it says: 'Furthermore, we read in Midrash Sof Davar on the verse 'All my bones,' David said: I praise You with all my limbs and fulfill commandments with them. With my head, I bow and kneel in my prayer. With the hair of my head, I fulfill [the commandment of] 'Do not round off' etc.' End of quote. Without a doubt, this teaching is called this way because of its beginning in the Yalkut Tehillim with the words "Sof Davar" (End of Matter), but it is not a special Midrash (Hamelitz, year 1894, issue 218)