וגם אתה תתן בידינו זבחים ועולות, וקשה הלא פרעה אמר רק צאנכם ובקרכם יצג ומשה אמר שגם הוא יתן בידם זבחים ועולות, ובס' אבני שהם כתוב עפמ"ש בע"ז כ"ד. כל הפסולין ע"ג מזבח ולדותיהן מותרין, ובדכ"ב. אין מעמידין בהמות בפונדקאות של עכו"ם שחשודין על רביעה, אבל על בהמתן ל"ח דחס שלא תעקר, ואי' במד' אם בגופן שלטו ק"ו בנשותיהן עד שה' חתם שמו עליהם, ולפ"ז יאמרו מצרים ששלטו בבהמתן של ישראל ונרבעו, וז"ש רק צאנכם ובקרכם יצג לפי שאתם רוצים להקריב ופסולים, וא' משה יפה דברת שבהמות שלנו פסולים, ולפיכך גם אתה תתן בהמות שהם כשרים, אבל גם מקנינו ילך אתנו, שמא יאמר ה' שכשרים, וכמו שה' חתם שמו עלינו, וגם ממנו נקח ר"ל הבאים מהם הולדות דכשרים להקרבה, וע"ע בהקדמה לס' משפט שלום אריכות גדול':
ובאוה"ח שהוא יתן בידם מקנה הראוי לזבחים, ואנחנו נעלה לצורך עצמינו וכו', ובחמדת ישראל קו"א דקמ"ו כתב דלפ"ד ישראל ל"ה בכלל ב"נ והיו מותרים להקריב גם זבחים, ותמוה דבזבחים קט"ז. מקשי' באמת למ"ד דב"נ אין מקריבין שלמים מקרא זה ומשני זבחים לאכילה ועולות להקרבה, ומוכרח או דגמ' ס"ל דפי' הקרא שמשה אמר שיקריבו עבור פרעה, או שגם ישראל יש להם דין ב"נ ול"ה מקריבין רק עולות, וברש"י אי' להדיא דקו' גמ' משום דגם ישראל הי' להם דין ב"נ, וצ"ע שאוה"ח לא הביא הגמ', וברמב"ן פי' ג"כ הקרא כן, ואולי האוה"ח כשי' המד' שהיה להם דין ישראל, ובפרד"י וישלח רל"ט. הבאתי סש"ש ע"פ מד"ר מסעי פכ"ג, ותנחומא בפר שעלה לשם הבעל, במ"א (י"ח כ"ו) לא היה רוצה לילך עד שא"ל אלי' לך, וש"ש יתקדש על ידך, וז"ש משה גם אתה תתן בידינו ולא ילכו מעצמן, אבל וגם מקנינו ילך עמנו בעצמם ילכו, ועי' בשעב"ר פ' אחרי דף מ', ופרד"י נח נ"ז: וס"ט. מזה הרבה, וע"פ יתרו (י"ח י"ג):