פרסה ערש"י וכ"כ בשבת פ"ה., ובתרגום מדעם וצ"ע:
כי ממנו נקח לעבוד את ה', המלב"ם בס' ארץ חמדה פי' עפמ"ש בעירובין ק'. אלמלא לא ניתנה התורה הי' למדין צניעות מחתול גזל מנמלה עריות מיונה כו' וז"ש כי ממנו נקח מהבהמות נקח לעבוד ה' שאנחנו לא נדע עדיין במה לעבוד ה' עד בואנו על הר אלקים חורבה, ונלמד כעת מהבהמות ומעוף השמים יחכמינו, וז"פ בשה"ש (א' ח') אם לא תדעו צאו לך בעקבות הצאן ללמוד מהם, וז"ש ביומא י"ח. ומעבירים לפניו פרים ואילים שיהא רגיל בעבודה:
עי"ל עפמ"ש בע"ז כ"ד. לוקחין קרבן מנכרי ול"ח משום נעבד דאם עבדי לא מזבני, וז"ד אם מזבני לישראל שאינו עע"ז, ובמצרים גם ישראל עע"ז ומזבני, וז"ש ועשינו לה' אלקינו וממילא מותר קרבנות מעכו"ם, וז"ש משכו מע"ז וקחו דאל"כ אסור ליקח מעכו"ם, ובאוה"ח ממנו נקח בדמים וכו', ובקוי אור הביא ירו' פ"א ה"א מערלה ולקחתם לכם בדמים ולא מן המצוה, ועי' פ"מ וציון ירושלים שם, ובשו"ת בית נאמן סי' כ"א, הרי מבואר דולקחתם לכם פרי עץ הדר הוא בדמים, כן כאן ממנו נקח היינו בדמים, וע"ל פ' וארא (ט' ח'), ולקמן (י"ב כ"א):