1
והי' ערמב"ן פט"ח אינה נוהגת רק בארץ, וצ"ע שהוא נגד ש"ס קידושין ל"ז. וכ"ה להלכה ביו"ד ר"ס שכ"א, ועי' מכילתא כאן פי"ז, ובס' סדרי טהרות על כלים דף מ"א, ובברכ"י שם הקשה ג"כ כן שרמב"ן בעצמו בחי' קידושין כתב כן, ובשיירי ברכה תי' דכוונת רמב"ן למעט שאינה נוהגת במדבר עד שבאו לארץ, ובפי' הטור עה"ת כתב בזה"ל שמצות פטר רחם אינה נוהגת אלא משנכנסו לארץ, ואולי צ"ל כן ברמב"ן, ועי' יעיר אוזן בכללים מער' פ' אות ט"ו:
2
רש"י וא"ת הירושת אבות עי' בהגדה זכרון נפלאות דל"ה. לומר שזכו בה חנם בלא מצות ורק בזכות אבות ירשו וירושה אין לה הפסק אף בבנים שאינם הגונים דלא מעברינן אחסנתא אפי' מברא בישא לברא טבא, ורק בזכותך עבור שקבלו אלקותו עש"ה: