1
ובקעהו ע' בנפלאות מתורת השי"ת פרק פ"ב, וע"ל בפכ"ב, ובפרד"י בראשית דכ"ו: בזה. ובפסחים קי"ח. קשה מזונותי' ש"א כקי"ס שנ' הנותן לחם לכל בשר וסמיך לי' לגוזר י"ס לגזרים (תהל' קל"ו י"ח), וק' לשון וסמיך לי' הא יש ביניהם כמה פסוקים, וי"ל ע"פ תוס' ערכין ט"ו. ד"ה כשם, שישראל הלכו בים כחצי גורן עגולה, וע' ע"נ כאן שכל שבט הלך בשער בפ"ע בים בי"ב, שערים, נמצא שהילוך בים ל"ה שוה לכל, יש שהלכו מרחק רב ויש בקצר, כן במזונות יש שלא יצטרכו לעמל רב ובא להם בנקל, וסמיך לי' ר"ל לפעמים סמיך לי' הפרנסה, וכמו לגוזר י"ס דלהרבה היה סמיך:
והגה"ק ר"ש מבעלז ז"ל אמר דבים טען עוזא הללו עע"ז כו' ועי"ז אינם ראוים לנס וזה הטענה טוען המקטרג אצל פרנסה שישראל חוטאים ואינם ראוים לפרנסה אבל גם כאן השי"ת אין שומע לו, דהדין אין בודקין למזונות. בב"ב ט'. ויו"ד רנ"א ס"י: