1
ברוח ערש"י, ורש"י ב"ב כ"ה., ורע"ב שם פ"ב מ"ט דכשבאה כדרכה היא חמה ומנשבת בנחת. וער"מ פ"י ה"ד משכנים, ופי' משניות ותו"ט בזה:
ויבקעו במ"ב (ב' ח') ויעברו שניהם בחרבה, ועב"ר פפ"ד, סי' ד', הים לא נקרע אלא בזכותו של יוסף וכ' ביפ"ת דלולי זכות יוסף הי' ה' מעבירם על פני מים כאליהו באדרתו ולא קרע הים, וק' דמפורש שם בפסוק דקרע הים כמ"ש ויחצו הנה והנה, וע' בתולדות אדם ח"ב פ"ה, וצע"ג:
וישם את הים לחרבה ובקעו המים, ע' בגשמי ברכה שה"ש (א' ה') דשעורו להיפך ויבקעו וישם כו', וכן שם הול"ל שחורה אני כאהלי קדר ונאוה כיריעות שלמה, וכן בישעי' (נ"ד, ו' ז' ח'), וע"ע בשלח (ט"ז כ'), הול"ל ויבאש וירם תולעת, ובאמור (כ"ב ב'), וחקת (י"ט ה') ברש"י, וישעי' (מ"ד ד'), ואיוב (י"ד י'), ובב"ב קי"ט: סרס המקרא ודרשהו, וזבחים כ"ה. מדם הפר כמו דם מהפר, וע"ל (טז כ'):