תביאמו רש"י שנתנבא משה שלא יכנס לא"י ומהרש"ל הגיה שנתנבא על כל ישראל, ובאור יקרות קיים הגי' של משה לבד דבמד' דשירה אמרו בנ"י שהשליך פרעה ליאור ובנס עלו ליבשה, ופי' היפ"ת דדייק מל' בנ"י, ובסוטה י"ב: בשבילי נצלתם כולכם שמיד שהטילו למשה ליאור בטלה הגזרה, נמצא דלא אמרו שירה רק אותן שהטילו ליאור והיו כולם זקנים כמשה, ובב"ב קכ"א: גזרת מרגלים ל"ה לאותם יותר מס' שנים, נמצא דאותן שאמרו שירה נכנסו לא"י ושפיר נבואה רק למשה, וע' ?לוי"ח ומהרש"א ב"ב קי"ט:
מקדש ערש"י ומהרש"א כתו' ה'. וסנהדרין קטנה סנהד' צ"ב. ויסוד האמונה ליעב"ץ דו':
כי ערמב"ן ובהגהות רצ"ה בש"ס ווילנא גיטין צ'. כ' דרש"י ותוס' כרמב"ן דכ' כי בא אינו מהשירה ובגו"ו או"ח כלל ב' כ' דשייך לשירה, וכ' שלא מצא שום חולק זולת רמב"ן, ולא ידע שרש"י ותוס' אף שחולקים בפירושם מודים שאיננה מהשירה, וכ"כ ר' בחיי וכ' סוד שהוא ח"י פסוקים, וכ"כ אבודרהם שמשו"ה כופלין ה' ימלוך להורות שהוא סוף השירה, וכ"כ בסידור שער השמים והי' בקי בכתבי האר"י ז"ל וכ"נ מריקנטי, גם בכנפי יונה פי' השירה רק עד ה' ימלוך, וע' לחם חמודות ה' ס"ת סי' ס"ה, ובברכות פ"ה סי' ט"ז, וגם ממנו נעלמו רש"י ותוס', אמנם להלכתא נ' כראב"ע והר"מ פ"ח מס"ת דהוי מהשירה, הואיל דבמס' סופרים פי"ב הי"א כוותי' וכ"מ במכילתא: