ברוך וגו' קשה הכפל וערש"י, ועוד קודם כו' מיד מצרים ומיד פרעה, ואח"כ מיד מצרים לבד, וראיתי דבשוח"ט תהלים (י"ח י"ח), וש"ב (כ"ב י"ח) יצילנו מאויבי אז זה פרעה שנאמר אמר אויב ארדוף ומשונאי אלו מצרים, וי"ל דהבדל דאויב הוא שמראה שנאתו בסתר, ושונא הוא בגלוי, ומצרים היו שונאים בגלוי, אולם פרעה בהיותו מלך לא נאה ללבוש לבוש אכזרי, אדרבה ראוי להראות שהוא טוב לכל, ומרחם על כל, בלי חילוק ורק במחשך מעשהו על ידי משרתיו, הם יעשו רציחות, ואח"כ יצעק המלך על אשר עשו שלא כדת, והגם כי בעצמו שיסה הכלבים, אך בגלוי מלך במשפט יעמוד הארץ, וז"ש יצילנו מאויבי אז זה פרעה, ובשונאי זה מצרים, (וערמב"ן וטור שמות א' י' כזה), ויתרו שהיה באותו עצה הכיר לפרעה היטב, אמר ברוך ה' אשר הציל אתכם מיד מצרים שהיו צוררים בגלוי, וגם ברוך ה' אשר הציל אתכם "מיד פרעה אשר הציל" את העם מתחת יד מצרים, כלו' הוא היה המציל והפודה אתכם מיד מצרים, והוא היה הדורש טובתכם, וברוך ה' אשר נפדית מיד מציק ואויב כזה, כי באמת שנאתו היתה גדולה ורק בסתר, ובגלוי היה מתעטף במעיל צדקה: