מדוע וקשה וכי לא ידע יתרו ששופט העם, ובס' שארית יעקב תי' דדין בג' ופשרה ביחיד, ובדין צריכים בע"ד לעמוד ולא בפשרה, ומומחה דן יחידי, וזה שקשה ליתרו מדוע אתה יושב לבדך וע"כ דאתה עושה רק פשרות אם כן מדוע הם יעמדו, והשיב ושפטתי כו' שאני יחיד מומחה ודן יחידי: ובס' כתנות יוסף דהדין מלך לא דן (סנהד' י"ח.), ושאל ממ"נ אם אתה דן למה כל העם עומדים, הא רק הבע"ד צריכים לעמוד ולא העם שבאים לשמוע, ואי דאתה מלך אם כן מלך לא דן, והשיב דמלך לא דן רק באיש פשוט אבל אני שמעתי מפי הגבורה, ובזרע יצחק ריש אבות כ' דתוס' בסנהדרין י"ח: ד"ה והא הק' על אין מושיבין מלך בסנהדרין, ת"ל דמלך לא דן ותי' דרק לבדו אבל עם אחרים דן, ובסנהדרין אפי' עם אחרים אינו דן, וז"ש מדוע אתה יושב לבדך בשלמא אם היית יושב עם אחרים תוכל לדון אבל לא לבדך, והשיב כי יבא לדרוש כתרגומו למתבע אולפנא ללמוד עם העם, כמ"ש במגילה כ"א. לכך אני יושב והם עומדין, דהדין רב בישיבה ותלמידים בעמידה וכמ"ש בתי"ט: