נעשה בשו"ת תשב"ץ ח"ג ש"י, המינים מגנים לישראל שהקדימו עשיה לשמועה (משפ' כ"ד ו'), בשבת פ"ח., וכתו' קי"ב., ואני אומר שהדברים כמשמען, דבפ' יתרו ל"א רק נעשה וזה בכלל כל קבלת התורה, כי לא פרט להם המשפטים, ובפ' משפטים אמרו תחלה נעשה (כ"ד ג') כאשר אמרו בקבלת תורה, ועתה הוסיפו לנעשה שאל תאמר שיספיקו לנו אלו המשפטים ולא נשמע יותר, אבל נעשה אלו ונשמע יותר, וזה שבחם שקיבלו עליהם לשמוע יותר מאלו המשפטים, וזה שדרשו בפ' אם שמוע תשמע (בשלח ט"ו כ"ו) אם שמוע בישן תשמע בחדש, של' שמוע הוא על העתיד כמ"ש בברכות מ'. וסוכה מ"ו: עכ"ל. ובטעמי המנהגים ח"ב בשבועות דכ"ב. בשם ר"ש מבעלז ז"ל על זמירות נו"נ אמרו כאחד ופתחו וענו ה' אחד, שבמכות כ"ד. אנכי ול"י לך מפי הגבורה שמענו, וז"ש ופתחו וענו ה' אחד, כיון שבדיבור א' נאמרו אם כן ל"ה מקום לומר הן ולאו, וע"כ ענו ה' אחד שממילא אם הוא אחד אין שום עבודת אלהים אחרים, וגם י"ל נעשה ונשמע אמר "כאחד" כהקב"ה יחודו של עולם, והיכן אמר ה' נעשה קודם לנשמע, שנ' והיה טרם יקראו ואני אענה (ישעי' ס"ה כ"ד), ועמש"ל בבשלח דף ק"ט.: