1
ויבקש להרוג, רש"י מסרו לקוסטינר ולא שלטה החרב וע' ירו' ברכות פ"ט ה"א, ובשבת נ"ג: מעשה בא' שנעשה לו נס ונפתחו לו ב' דדים, ואר"י כמה גדול זה שנעשה לו נס, ואביי א' כמה גרוע זה שנשתנו לו סדרי בראשית, יש ב' השגחות, א' נס נפלא, ב' ע"י טבע, וחילוק דע"י נס לא ישיג רק הצריך לו דלא עביד רחמנא ניסא בכדי (וע"ל א' י"ב' וע"י טבע ישיג הרבה טובות, ומשל היושב בבית הכלא יוכל להנצל ע"י נס שיברח, וכמ"ש כאן שפרעה רצה להרוג למשה ונעשה צוארו כשש, וב' שירויחו בני ביתו הרבה מעות ויוכלו ליתן כופר נפשו, ובמשה אף כי הי' נס נפלא אעפ"כ לא נשאר לו להחיות נפשו, וגדולה לגימה שנתן לו יתרו שאמר קראן לו ויאכל לחם, אבל בדרך טבע ישיג מעות והוא וב"ב יחיו ברב טוב, וז"ש כמה גרוע כו' דאם הי' ע"י טבע הי' לו מעות לשכור מינקת וגם לו הי' מזון ומחיה, וע"ש בתוס' ישנים שם על הגליון: