אחרת במכילתא מכאן שחייב להשיא בנו הקטן, וכ"ה בירושלמי קידושין פ"א ה"ז, וצ"ע מסנהדרין ע"ו: שיש בזה חשש זנות, ועתו"ת ובפ' נצבים (כ"ט י"ח):
שארה רש"י מזונות כסותה כמשמעו עונתה תשמיש, בכתובות מ"ז: מזונות דאו'. וכן ת' זיונה, ורמב"ן כ' מזונות וכסות דרבנן ועונה דאורייתא, דבגמ' מזונה דאורייתא דברי יחיד, ושארה קירב בשרה כסות מטתה וכל הפסוק בעונה מיירי, ורשב"א ור"מ רפי"ב מאישות וטוש"ע אה"ע ס"ט וחינוך מ"ו פסקו דכולהו דאורייתא, והה"מ תמה על רמב"ן דמלבושים ליכא מאן דפליג בגמ' דדאורייתא דאמרינן כסותה כמשמעו, ונ"ל שמזונות דבריהם דמשנת ראב"י קב ונקי וכו' עכ"ל. ועי' ירושלמי מעשרות פ"ג ה"א דאפילו אי אין מזונות ד"ת מ"מ חיוב דירתה מה"ת, ועי' בגליוני הש"ס על ירושלמי זרעים כרך ג' אות ז' שכ' דבמסקנא בירו' דחה זה דאין הבעל חייב בדירתה רק שדרה עם הבעל וכמ"ש את תהא יתבא בביתי, ובלח"מ כ' דמ"ש רמב"ן כסות שע"ג מטתה א"ש קו' הה"מ ואין הפשט כסותה כמשמעו רק על עונה, אך בהה"מ יש יתור לשון מ"ש ועוד שכל התנאים הנזכרים שווים בהם, הלא כבר כ' דמלבושים ליכא מאן דפליג, א"ו דבא דלא יתרץ כלח"מ דכסותה עונה כרמב"ן לכן סיים שכל התנאים כו', כלומר כמו דלראב"י פי' של כסותה ע"כ מלבושים ה"נ לשאר ב' תנאים ראשונים, והר"ן גם כן כ' דלכאורה כסותה לכ"ע דאורייתא, רק דכסות בכלל מזונות, וכיון דסוגי' דעלמא מזוני דרבנן בפ' אע"פ כי תקינו רבנן מזוני כסות גם כן דרבנן, ואפשר דשארה זה קירב בשר כר"י, ועונתה כמשמעו, וכסותה שלא ישמש על גבי קרקע רק במטה מוצעת וכ"נ מרמב"ן עכת"ד, ובשאילת שלום אות ס"ח, ובחידושיו הנדפסים סוף רב אלפס חולין דפוס פרעסבורג ובס' מיני תרגומא האריך בזה, וע"ע בשו"ת מהר"י באסן ל"ט, וחת"ס אה"ע ח"א קכ"ב, ובהגהות חשק שלמה כתובות ד"י הקשה על רשב"ג דכתובה דרבנן היאך משכחת מוציא שם רע אם שונאה יגרשנה, בשלמא אי דאורייתא י"ל דמוציא שם רע יפטר מכתובה, וי"ל דהתורה מיירי שכתב לה כתובה דכן הדרך לכתוב וכמ"ש כסף ישקל כמהר הבתולות וכ"כ רמב"ן, ועי"ל דמיירי בנשבע עד"ר שלא לגרשה, ומוציא שם רע ואסורה לו והוי התרה לדבר מצוה, עי"ל דמיירי שהי' אנוסתו ועדיין בתולה שאנסה של"כ וא"י לגרשה דאונס שותה בעציצו, אבל אם נמצא בה דבר ערוה אינו רשאי לקיימה, ואמרה התורה אם נתברר ששקר אז לא יוכל לשלחה, ונ"מ אי היה כהן וגרשה והתרו בו משום מש"ר ולא משום אונס גם כן לוקה, ואם התרו בו משום שניהם לוקה פ'. וע"ס שיח השדה, ופלא יועץ, ועת לעשות: