שלמת וגו' היא שמלתו, התחיל שלמה ומסיים שמלה ע"ס תאומי צביה מ"ש בזה, ואנכי ביארתי יותר ממקומות רבות, שמלה מורה על בגד חשוב, שמלה לך קצין תהי' לנו (ישעי' ג' ו'), ושמלות (בא י"ב לה) ערש"י, והסירה את שמלת שביה (תצא כ"א י"ג) ערש"י וספרי, לא ילבש גבר שמלת אשה (תצא כ"ב ה) פי' בספרי תכשיטי נשים, וכן תעשה לשמלתו (שם כ"ב ג'), ובב"מ כ"ז. מה שמלה שיש לה סימנים לפי שהוא בגד חשוב, ושמת שמלותך עליך (רות ג' ד'), ובשבת קי"ג: אלו בגדי שבת, אבל שלמה בגד פשוט "של-מה", ושלמות בלות (יהושע ט' ה' וכ"ב ח'), על שלמה (משפטים כ"ב ח'), דשבועות שומרין אפי' על בגד פחות, ושכב בשמלתו (תצא כ"ד י"ג), וריח שלמותיך (שה"ש ד' י"א), אפי' הבגדים התדירים היינו המצות הנהוגות כל יום מ"מ הם חדשים אצלך, ולפעמים יפול על בגד א' ב' תוארים למשל לעשיר נקרא בתואר שלמה ואותו בגד לעני נקרא שמלה, וז"ש אם חבל תחבל שלמת רעך (כב"ק ח'. מה דרכו של בעה"ב להוציא פחות שבכלים), אע"פ שהוא בגד פשוט אמנם בעניים הוא שמלה חשובה, וגם אצלו הוא כסותו, ככסות בגד חשוב, כנדרים נ"ה: הנודר מכסות מותר בשק ויריעה, ול"ק מדה"ב (ט' כ"ד) וכלי זהב ושלמות נשק, די"ל מלת ושלמות מחובר לנשק דבמלחמה הם חשובים יותר מכלי זהב, וע"ע במ"א (י' ב"ה) ושמלות ונשק, וי"ל דוא"ו מן העודפים כרש"י וישלח (ל"ו כ"ד, ואיה וענה, וצ"ע מתהלים ק"ד ב', עוטה אור כשלמה) ועמ"ש בזה בפרד"י ויצא דר"ח: ובהערות שם, הרבה מזה: