1
וחג האסיף בצאת השנה באספך וגו'. בס' קנה חכמה כ' דק' דכאן משמע דחג האסף סוכות בצאת השנה היינו אלול, ובתשא (ל"ד כ"ב) כ' חג האסיף תקופת השנה ופרש"י בתחילת שנה הבאה, וי"ל ע"פ ילקוט פנחס כל חדש וחדש ביקש ה' ליתן לישראל מועד, בניסן נתן פסח, באייר פסח שני, בסיון שבועות, בתמוז רצה ליתן להם מועד גדול ועשו עגל וביטל תמוז אב ואלול, ובא תשרי ופרע להם ר"ה יה"כ סוכות ושמ"ע. וא"ש דכאן עוד הי' קודם עגל, והי' ראוי באמת לולי חטא עגל להיות ר"ה בתמוז, יה"כ באב, וסוכות באלול, וזה בצאת השנה בסוף, אכן בפ' תשא אחר העגל שנתקלקל הסדר, ואז נכללו כל המועדות בתשרי שפיר חג האסיף בתשרי שהוא בתחלת השנה: