1
עלה עמג"א ת"צ סק"ח בשם ילקוט תתפ"ו דמשו"ה קורין רות בעצרת לפי שלא ניתנה תורה אלא ע"י יסורין וקבלו תורה ונכנסו תחת כנפי שכינה דוגמת רות, וע' חדושי מהרא"ך שם דצ"ב למה אין קורין ביום א' ואפשר ע"פ א"ע ורמב"ן כי אחר מ"ת בו ביום אמר ה' כה תאמר וגו', וצוה על ע"ז ומשפטים והשכים ממחרת בבקר לכרות ברית על הכל, ובנה מזבח וזבח זבחים ונתן על המזבח באגנות, ובאשר כריתות ברית הי' ביום אחר מ"ת, ואמרו נעשה מה שקבלנו, ונשמע עוד לעשות לכן קורין ביום ב' עש"ה, ובאוה"ח כ' ראיתי במכילתא כי ביום ה' כו' באין חולק, וצ"ע דמפורש שם פלוג' בזה, ור"י בר"י אמר בו ביום שאחר מ"ת ומובא ברמב"ן כאן, וע' בלחמי תודה דק"פ, וע"ע מהרש"א סנהד' ל"ח: