ככר ערש"י ומנ"ח מצ"ח' אפ"ל דיש להם שיעור למטה אבל למעלה אין שיעור, ואם יתיר מדות או משקל אין בכך כלום, אך מרש"י תרומה של"י משקלה עם כל כליה אלא ככר לא פחות ולא יותר מבואר בגזה"כ של"י יותר אפי' כ"ש, מפורש כן במנחות כ"ט. י' מנורות עשה שלמה והביא אלף ככר והכניסוהו אלף פעמים לכור והעמידו על ככר ואח"כ הביאו דמעשה הי' במנורות ביהמ"ק יחירה דינר זהב והכניסו פ' פעמים לכור והעמידו על ככר חזינן דעשו כל טצדקאות של"י רק ככר, אך צ"ע אם אמרי' דאף בידי אדם א"א לצמצם ע' חולין כ"ח:, ובכורות י"ז: וע"ש בתוס' א"כ איך נוכל לעשות מנורה דפסול בין פחות בין יותר וממנורת משה אין ראי' שהי' בנס, אך זה קו' גמ' שם בבכורות, ותי' שא"ה דאמר רחמנא עביד, אך לא נזכר בר"מ דיש קפידא ביותר, וממנחות אין ראי' דעשו כל טצדקאות לעשות דוגמת משה ואם א"א לצמצם יש סברות תוס' שמא מצמצם או קצת יותר ויש ב' צדדים להיתר, אבל אם הי' קפידא של"י יותר ל"ה רשאין לעשות דאולי ל"י כן ויהי' נגד הדין:
רש"י גם מלקחי' ומחתותי' באות מככר, וערמב"ן שהוא נגד ש"ס מנחות פ"ח: וכפ' הר"מ פ"ג ה"ו מבהב"ח, וביוצר למוסף יום א' שבועות ד"ה תורה לשמור, וז"ל מנורה ונרותיה קניה גביעי' וכפתורי' ופרחי' ומלקחי' ומחתותי' לעשות מככר זהב וצ"ע: