וכן תעשו רש"י לדורות וערמב"ן, ע' שבועות ט"ז. ותוס' ופנ"י, חת"ס יו"ד רל"ו, מנ"ח מצוה צ"ה, ארצות השלום דרוש ג', ס' עבודת הלוים על שבועות ומהאריכות לא העתקתי, ועשו"ת בית שלמה או"ח כ"ח, וחבלים בנעימים ח"ד פ"ב מכל ענין גובה ורוחב ואורך בהמ"ק ובדברי אוה"ח כאן - ובאבני נזר יו"ד סי' תמ"ט נשאל בענין שמירת בהמ"ק, דריש תמיד ומדות, ופ"ח מ"ט, וערכין י"א:, ור"מ פ"ח מבהב"ח, אם גם בזה"ז חיוב להושיב שומרים למקום המקדש, דעיקר מצות שמירתו משום כבוד וקיי"ל קידשה לעת"ל וקדושת המקדש לא בטלה (וע"ש שכ' דעיקר מצות שמירה שלא יבא לשם מי שאסור לבוא וז"ש גם בזה"ז ע"ש, וע' דהי"ב כ"ג, י"ט, ולא יבא טמא דמשמע דעיקר שמירה שלא יבא טמא לשם, וכ"כ במו"נ ח"ג פמ"ד) והשיב דשימור הוי עבודה וצריך בגדי כהונה ואסור בטמאי מתים ובזה"ז כולנו טמאי מתים אזדא שמירת המקדש וע' בס' אמבוהא דספרי קרח דקפ"ה: אריכות בזה:
אוה"ח דמזבח הזהב עשה שלמה אחר וגנז לשל משה ע"ש, וכן מפורש במ"א (ז' מ"ח) ויעל שלמה כו' את המזבח הזהב, וע' זבחים כ"ז: בהגהות חשק שלמה שכ' דשלמה לא עשה מזבח הקטרת אחר ורק הקריב על של משה וצ"ע, וע"ע שו"ת מחזה אברהם או"ח כ"ח אריכות בזה, ובבית יצחק או"ח ג', ברכת אהרן מאמר ג', וקול תורה שנה ד' סי' י"ג מזה, ולא ראה שקודמו בזה: