ונתת בר' בחיי כ' שבגד כ"ג מונח לפני ולפנים, ותמה בס' הדוה"ע, וגם איך נכנס ליקח משם ללבשו דאין רשאי לכנוס רק פ"א ביה"כ, ואי"ל דצריכים גניזה כפסחים כ"ו: ז"א דהרי פשט בגדי' באה"מ אחר הוצאת כף ומחתה ער"מ פ"ב ה"ב מעיה"כ, ואיך נכנס עוד הפעם להניח בגדים שפשט, וגם הגניזה הי' באה"מ כר"מ פ"ח ה"ז מכל"מ, ומ"ש עוד רב"ח ששה"מ מונחת לפני הארון, ק' הא שמן אחר חוץ משמן משה לא נעשה בכריתות ה':, ור"מ פ"א ה"ה מכל"מ, ואיך יכלו להניח לפני לפנים הא א"א ליקח אות כשיצטרך אח"כ למשוח כ"ג ומלכי ב"ד ומשוחי מלחמה, וע"ע ר"מ פ"ד ה"א מבהב"ח דאבן הי' בק"ק ועליו מונח ארון ולפני' צנצנת המן ומטה אהרן ולא חשב שה"מ, אכן י"ל ע"פ מד"ר אחרי פכ"א דכ"ג יכול לכנוס בכל עת שרצה לק"ק רק הי' צריך לעשות כסדר יה"כ, א"ש כשהי' צריכים לשה"מ עשו כסדר יה"כ ונכנס, אך ממד' משמע דרק אהרן הי' רשאי לכנוס ולא כ"ג אחר, וכ"כ בחי' רד"ל על מד' בשם גר"א, ואולי י"ל כונת רב"ח שצליחות קטנה שה"מ מונחת שמה, ועיקר שה"מ מונח במקום אחר, ומצאתי בשו"ת בית יצחק יו"ד ק"ל אות ח' שהק' מכלים פ"א מ"ט דכ"ג לא נכנס לק"ק רק ביה"כ, ובמפתחות שם הביא ס' דברי שאול בדרשה ליומא נ"ג. בשם הגר"א דבכל השנה כה"ג נכנס בפר ושעיר, רק דל"ה צריך רק ג' טבילות וששה קידושין, ומשה"ק מהא דפריך ביומא ת"ל משום ביאה רקנית לק"מ, דבכל השנה ג"כ הי' חייב אביאה רקנית רק כסדר הזה הי' מותר לכנוס ע"ש, וע"ע בחכמת אדם בסוף אבלות דרוש ע"פ מדרש הנ"ל, ובמד"ר תצוה פל"ח כ' ג"כ דאהרן הי' יכול לכנוס בכל שעה בק"ק, וביפ"ת כ' שט"ס וצ"ל בכל שנה, וע"ש בפי' נבחר מפנינים על מדרש ובס' נתינה לגר, ופני מבין פ' אחרי, וקול תורה שנה א' סי' ל"ט, וש"ב סי' ה':