ושרפת את הנותר באש, עשו"ת בית יצחק או"ח סוס"י כ' הק' מכאן על המהרש"א קידושין נ"ו: דבנותר פקע שם קודש וכאן נקרא קדש, ואף דדרשי' בפסחים כ"ד. לכל שבקדש פסול בא ליתן ל"ת לאכילתו, א"כ י"ל כי קדש היינו שנפסל בקדש מ"מ אין מקרא יוצא מידי פשוטו ע"ש, וזה י"ל דתלי' בפלוג' כמ"ש בבית האוצר ח"א כלל ק"ז עש"ה ובשו"מ תליתאה ח"ב קע"ו, ורביעאה ח"ג כ"ד ד"ה והנה הראב"ד מנ"ח מ' רל"ב אות ד', ובית נפתלי סי' ס"ט, ובדברי מהרש"א ע"ש בפנ"י, וחת"ס אה"ע ח"ב קנ"ב, ובקובץ תצא תורה ח"ג סי' כ"ו, ומצאתי עוד בגליוני הש"ס על ירו', זרעים כרך ג' אות קצ"ז שתי' מה שהק' מהך דיש אוכל אכילה א' וחייב ה' חטאות כו', כיון דבחלב דהוא חלק מזבח ואם עלה לא ירד לכן לא פקע קדושה מיני', אבל מירו' ערלה פ"ב ה"ט מבואר דגם בפגול ונותר לא פקע שם קדושה מינייהו דאל"כ הוי ב' שמות עש"ה - וע"ע ברש"י מנחות כ"ג: ד"ה לעולם, ובאור חדש והגהות רש"ש קידושין, תשו' ריב"א קנ"ב, וח"ס או"ח ק"פ, שו"מ תנינא ח"א סי' נ"ד, ציונים לתורה סי' ב', ויגדיל תורה שנה ה' סי' כ"ב וכ"ג אריכות: