1
קדש קדשים הוא לה', ולעיל (כ"ט ל"ז) כ' קדש קדשים ולא ב' לה', ע' בס' משך חכמה עפמ"ש בבעה"מ פ"ד מע"ז דאבני מזבח הי' יוצאים לחולין כיון שבאו בה פריצים וחללוה, אבל כלי שרת לא נפקו לחולין ע"י פריצים כמו בימי אחז ע"ש, ובזבחים כ"ז: אי' דמזבח חיצון הוי רצפה למזבח זהב בלי שרת ע"ש, לבן לא נפק לחולין אף ע"י פריצים, לכן אמר ק"ק הוא לה', אולם במזבח חיצון דמתחלל ע"י פריצים לא כ' בו לה', - וכי"ב בקידושין נ"ג. דכ' בי' קדש ולא ב' בזה לה' עש"ה, ובתמורה י"ג. דקדשי בה"ב ב' קרבן ה' ולא קרבן לה' ע"ש, - וראיתי בר"מ פי"א ה"ד ממע"ש עתודין גם שלא בפני הבית וב' הראב"ד זה שבוש שוידוי אינו אלא לפני ה', ואין לפני ה' אלא בבית, וכ' בכ"מ אינו מוכרח דבכל מקום הוי לפני ה' היכי דליכא מקדש ע"ש: