חק עולם ענבי"ת או"ח פ"ז בזה, ובכל"ח במדבר בקונ' מיד ולדורות כ' דיש חילוק בין היכל למזבח דעל היכל חייב גם על ביאה ריקנית בקידוש יו"ר, ואם נכנס להיכל ב"ר בלא קידוש יו"ר ח"מ, משא"כ בעזרה אינו חייב רק בעבודה, אך רש"י מפרש בבואם אל אה"מ להקטיר, ובשפ"ח כ' דס"ל דלשרת קאי על היכל, אמנם בספורני אמור (כ"ד ב') חידש דכל זמן שהי' ישראל במדבר וענן מכסה המשכן הי' להיכל דין קדק"ד, ול"ה נכנס לתוכו רק אהרן להקטיר קטרת ולהיטב הנרות ע"ש, א"כ י"ל דהי' לו חומר שהי' צריך קידוש יו"ר בבואו להשתחות אפי' בלא עבודה, ויהי' פי' כך ורחצו אהרן ובניו כו' בבואם אל אה"מ ורחצו מים ולא ימותו היינו אפי' בלא עבודה, אמנם בגשתם אל המזבח דוקא לשרת וע"ז מסיים הקרא והיתה להם חק עולם ולזרעו ולדורותם, והיינו שהקרבה הוא לדורות, משא"כ ב"ר להיכל אינה מצוה לדורות אלא כ"ז שהי' המשכן במדבר שהי' חומר להיכל בק"ק, ולדורות גם בהיכל א"ח בלא עבודה: