1
אחורי רש"י קשר של תפילין והוא מברכות ז'. וע' צל"ח שם ד"ו, מ"ש בזה, וע"ע באמת ליעקב לאא"ז הג' מליסא ז"ל שם על כשרציתי לא רצית כו', לכאו"ק דכי משום דיכא להביט נענש, וג' דמשה הי' שכלו זך מיום הולדו להשיג בשכלו, וכל מי שמאמין יותר בהשגה הולך ממדרגה למדרגה ומתחדד שכלו ומשה לא ביקש השגות עצמות בורא ית' דזה מהנמנעות, רק שבמו"נ ח"א פל"ח כ' מה שת"א לפני לא יראו ודקמי לא יתחזין, שרומז שיש נמצאות עצומות א"א לאדם להשיגם ע"ש, ואם הי' מתחיל להשיג הי' מגיע בסופו אף להשגות הנמצאות עצומות, ומחמת שהי' ירא מקודם להעמיק בהשגת העליונות עד לבסוף ממילא נתמעט ההשגה, וז"ש כשרציתי לא רצית, וממילא לא תוכל לראות פני כיון דמשה לא בא להשגה זו א"א לשום אדם להשיגה, ועפרד"י בראשית דמ"ה. וע"ע נובי"ת או"ח ק"ז, וחוט המשולש לח"ס דט"ו, ומ"ש בפ' שמות דף כ"ה: