1
ולא שתו בת"י דהי' שמי' רבא וקדישא חקוק ומפורש עלי', וע' שבת פ"ח. ותד"א זוטא פ"ד, שמו"ר פמ"ה ונ"א, ושה"ש פ"ה, ופדר"א ר"פ מ"ז דאחר קבלת התורה לבש כל איש תכשיט שהי' חקוק עלי' שם ה' דוגמת ציץ והי' לאות כי הם גוי קדוש ואחר החטא ניטל מהם, ועתוס' מנחות ל"ד: ד"ה לטוטפת שתפילין ל' ויכוח כמו ויפלל שהם עדות שה' יקרא עלינו כו', לכן ביקש משה ונפלינו כו' שה' יתן לו אות להכיר על ידו כי שם ה' נקרא עליהם, והשיב לו ה' ואדעך בשם ר"ל שיחזיר ויתן לו תכשיט, שעי"ז יוכר שהם עם נחלתו וזה תפילין, וענפ"ח או"ח כ"ה: