שלש פעמים וגו' במשפטים (כ"ג י"ז) כ' שלש וגו' ולא סיים ולא יחמוד איש את ארצך דבעירובין נ"ד. אלמלי נשתברו לוחות ראשונות לא שלטה בהם אומה ולשון, וא"כ ל"ה צריכים לירא פן יקח אחר את ארצם, אבל כאן שנשתברו הלוחות ויכולים האומות לנצחן ולשלוט בהם, לכן הוצרך ה' להבטיח שע"י מצות ראי' ברגל לא יזיקו, ולא יחמוד איש ארצם:
האדון עשו"ת בית שלמה יו"ד ח"ב קמ"ג אריכות אי קדש אי חול, וע"ע נפלאות מתורת השי"ת פס"ז אריכות בכאן ובס' תיקון סופרים כ' שהוא קודש, וזקיני הגאון האדיר מלאסק ז"ל בעהמ"ח שו"ת הרד"ד הביא ראי' שהוא חול מירו' מגילה פ"א הי"א והובא בתוס' מנחות ל': ד"ה ר"י, השמיט השם תולה השם, ואית תני מוחק החול וכותב השם ותולה החול, ואם הי' כמו אני ה' אלקיכם מותר מפני שהן ג' תיבות, או מפני שיש בו חול מה בינייהו אל אלקים ה' (ביהושע כ"ב כ"ב) ע"ש והק' במרכבת המשנה הל' ס"ת למה מביא מנביאים ולא מתורה ג' שמות שמע ישראל "ה' אלקינו ה'", וכן מי"ג מדות "ה' ה' אל", ותי' בברכ"י יו"ד סי' רע"ו דרצה לינקוט שמות חלוקים ולא כפולים ע"ש, וק' לינקוט "האדון ה' אלקים" כאן, ובפ' משפטים (כ"ג י"ז) דג' שמות חלוקים, וע"כ דהאדון אינו שם כלל ורק לכתחלה מה בכך שיקדשו, אבל אם שכח אינו כלום ופח"ח: