ויקרא בשם ה', רש"י מת' וקרא משמא ה', ועשפ"ח ושיח יצחק יומא דנ"ד ע"ג שהביא מה שק' ביומא ל"ו: משמע דמשה הי' קורא, ובר"ה י"ז: דנתעטף ה' וכו' משמע ה' קורא וכ"כ בתנחומא, וי"ל דבאמת משה אמרם וכ"ת ירושלמי וצלי משה, ובזה"ק נשא קל"ח., והאי דר"ה ותנחומא י"ל דה' הראה למשה במראה נבואה סדר תפלה ומה יאמר, ומיד נזדרז בעצמו ואמרם, והיינו דקאמר ויעבר ה' על פ' דהיינו השפעת נבואה ומיד ויקרא משה ה' ה', וע' אברבנאל ואבודרהם בתפלת של תענית דס"ח. בזה - ובתו"ת כ' ראי' משלח (י"ד י"ז) כאשר דברת ה' ארך אפים, וק' למה לא אמר ב"פ ה' ה' וע"כ כפי' מגילת סתרים בתוס' ר"ה דהקב"ה אמר, וכשחזר משה דברי הקב"ה זכר רק פ"א, ורד"ל בפי' על פדר"א הביא ראי' מיומא ל"ו: שאמר משה נושא עון ופשע מבואר שמשה אמר כן, וי"ל דאין ראי' דמצינו ביבמות מ"ט: משה אמר כי לא יראני האדם וחי, וזה בודאי לשון הקב"ה, אלא תלו זה במשה שכ"כ בתורה, - ומ"ש בפדר"א התחיל משה לצעוק בקול גדול, י"ל דאזיל לשיטתי' בברכות ל"ב. ויחל משה שעמד בתפלה עד שאחזתו אחילו ע"ש, והבאור שדבר בחום והתרגשות ואז צועק בקול גדול: